پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
بانک مرکزی در نامه ایی به مدیران عامل ۳۰ بانک و ۶ موسسه اعلام کرد همه اوراق و اسناد خزانه از جمله "سخاب" در بازار ثانویه معامله خواهند شد و هر داد و ستدی از خارج بازار سرمایه غیر مجاز است.

شعارسال: در حالی طی سال های اخیر معاملات همه اوراق پذیرفته شده نزد سازمان بورس در بازار سرمایه داد و ستد می شد که در سال جاری انتشار و معامله اسناد خزانه اسلامی بانکی موسوم به "سخاب" با بازدهی 30 - 40 درصدی ، موجب شکاف با دیگر اوراق و جذب سرمایه ها به این پدیده شده بود.

تداوم این روند منجر به انتقادات کارشناسان و فعالان بازار سرمایه از بانک مرکزی و بانک ها شد تا اینکه بانک مرکزی ،در نامه ایی به به مدیران عامل 30 بانک و 6 موسسه اعلام کرد همه اوراق و اسناد خزانه و انواع صکوک در بازار ثانویه معامله خواهند شد و هر داد و ستدی از خارج بازار سرمایه ( شعب بانک ها) غیر مجاز است.

با این نامه ، انتظار می رود پرونده "سخاب" وارد مرحله تازه ایی شود و شاید عطش متقاضیان خرید این نوع اوراق برای مدتی کاهش یابد.

متن نامه بانک مرکزی به مدیران عامل بانک ها و موسسات:

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بورس پرس، تاریخ انتشار:1شهریور1396، کدخبر: 57757: www.boursepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین