پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
سباستین گورکا، دستیار ویژه امنیت ملی کاخ سفید که به داشتن دیدگاه‌های تندرو در مورد مسائلی نظیر مهاجرت و تروریسم شهرت داشت و دیدگاه‌هایش اختلافاتی را در داخل و خارج کاخ سفید به وجود آورده بود، دولت دونالد ترامپ را ترک می‌کند.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گورکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که از سمتش استعفا کرده است.

یک مقام کاخ سفید که نامش را فاش نکرد گفت: گورکا استعفا نداده اما دیگر به سر کار خود در کاخ سفید نمی‌رود.

گورکا که یک دبیر سابق پایگاه محافظه‌کار بریتبارت بوده به عنوان یک مشاور مبارزه با تروریسم با دولت ترامپ بوده است. او در خارج از شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت داشته و مسئولیت‌های دقیق او مشخص نشده است. هرچند که یکی از حامیان سرسخت ترامپ در برنامه خبری تلویزیون بود.

گورکا از بیان دلایل کناره‌گیری‌اش از کاخ سفید خودداری کرد اما به بخش‌هایی از نامه استعفایش که روز جمعه در وب‌سایت فدرالیست منتشر شد اشاره کرد.

گورکا نوشته بود، در حال حاضر افرادی که در دولت که باید تجسم و نماینده سیاست‌های عظمت بخشی دوباره به آمریکا باشند با برخوردهایی از داخل مواجه شده و در ماه‌های اخیر به شکل نظامند برکنار شده یا جایگاهشان تضعیف شده است.

او از سخنرانی اخیر ترامپ درباره افغانستان انتقاده کرده و نوشت: این حقیقت که تهیه و تاییدکنندگان سخنرانی ترامپ هرگونه اشاره به "اسلام رادیکال" یا "تروریسم اسلامی رادیکال" را از سخنرانی او حذف کرده‌اند نشان می‌دهد که یکی از عناصر ضروری کمپین ریاست جمهوری شما گم شده است.

وی نوشت: بهترین و موثرترین راهی که با آن من می‌توانم از شما حمایت کنم در خارج از کاخ سفید قرار دارد.

کناره‌گیری گورکا به دنبال برکناری استراتژیست ارشد دونالد ترامپ یعنی استیو بنن اتفاق می‌افتد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 4 شهریور1396،کد خبر: ۳۲۷۲۰۳، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین