پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰، نرخ بیکاری لرستان ۲۰ درصد بود و رتبه اول را در بین سایر استان ها داشتیم ولی این نرخ در سرشماری سال ۹۵ با ۷ درصد کاهش به ۱۳ درصد رسید.

شعارسال: علی هادی چگنی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته دولت که با حضور استاندار لرستان و معاونین وی برگزار شد، محور توسعه استان را ورود بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: اولین شرط حضور بخش خصوصی تامین زیرساخت های لازم در هر منطقه بوده که این مهم طی سال های اخیر در استان لرستان محقق شده است.

وی از افزایش ۱٫۵ برابری اعتبارات عمرانی استان خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات عمرانی لرستان طی سه سال اخیر ۳ هزار میلیارد تومان بود که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به کاهش نرخ بیکاری لرستان اشاره کرد و بیان داشت: مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰، نرخ بیکاری لرستان ۲۰ درصد بود و رتبه اول را در بین سایر استان ها داشتیم ولی این نرخ در سرشماری سال ۹۵ با ۷ درصد کاهش به ۱۳ درصد رسید.

چگنی با بیان اینکه شهرستان های کوهدشت، رومشکان و دلفان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارند، عنوان کرد: شهرستان های ازنا، پلدختر و دوره چگنی نیز کمترین نرخ بیکاری استان را دارتد.

وی به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۴ درصد به ۳۷٫۹ درصد اشاره کرد و گفت: تراز تجاری استان طی سال های گذشته ۳۱ میلیارد تومان بود که اکنون به ۶۴ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: سرانه سپرده گذاری مردم لرستان نزد بانک ها از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

چگنی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در استان از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی به وجود ۷۲ هزار بیکار در استان اشاره کرد و گفت: با وجود این تعداد بیکار، وضعیت استان نسبت به بسیاری از استان ها بهتر شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار: 2شهریور1396، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین