پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: لازم است سالانه بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در لرستان انجام شود.

شعار سال: رییس اتاق بازرگانی لرستان گفت: لازم است سالانه بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در لرستان انجام شود.

حسین سلاحورزی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت:کنترل و درمان رشد منفی اقتصادی در کشور و کنترل تورم سرسام آور ابتدای دولت یازدهم، حل بحران روابط خارجی و توقف تشدید تحریم های اقتصادی از جمله خدمات دولت یازدهم بوده است.

وی پیش بینی پذیر کردن اقتصاد کشور را اتفاق خوشایند دیگر صورت گرفته از سوی دولت یازدهم دانست و افزود: در دولت یازدهم تورم ۳۵ درصدی به حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان عنوان کرد: در ۵۰ سال گذشته به طور متوسط علیرغم اینکه در لرستان ۱.۷ مساحت کشور را داشتیم و ۲.۲ درصد جمعیت کشور و بر اساس یک توزیع نرمال باید در میانه جدول اقتصادی کشور قرار می گرفتیم اما همیشه از نظر شاخص های اقتصادی جزو رده های پایین بودیم.

سلاحورزی اضافه کرد: در ۴ سال گذشته در استان هم سرمایه گذاری رشد کرده و هم درآمد سرانه مردم و نرخ اشتغال بهبود پیدا کرده ولی اینکه بگوییم بیکاری از بین رفته ساده لوحانه است اما واقعیت این است نرخ بیکاری در استان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته برخلاف ۵۰ سال گذشته سهم استان در شاخص های اقتصادی از متوسط کشور بالاتر بوده است، گفت: اگر قرار است لرستان به آن رتبه ای که عادلانه است برسد، باید به طور متوسط سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد در استان سرمایه گذاری شود و این امر هم با سرمایه گذاری خارجی اتفاق می افتد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: باید سالانه بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری شود تا نقطه عادلانه در خصوص سهمش از حوزه اقتصاد کشور دست یابد که این امر تنها از طریق سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است.

سلاحورزی به تشکیل مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت: این مرکز استان لرستان را به عنوان اولین استان برای بررسی طرح های قابلیت دار در حوزه سرمایه گذاری انتخاب کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسنا ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب: ----، www.porsna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین