پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر تاکنون در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لرستان ثبت‌نام کردند.

شعار سالعظیم رحمان‌سالاری طرح کارورزی را یک طرح آموزشی دانست و اظهار داشت: طرح کارورزی از طرح‌های سه‌گانه وزارت کار در سال 96 است.

وی با بیان اینکه این طرح شامل سه برنامه است افزود: یکی از برنامه‌های این طرح آموزش در محیط واقعی کار برای سنین 15 تا 23، و سن کارورزی برای فارغ تحصیلان دانشگاهی با مدرک کاردانی 23 تا 33 سال، کارشناسی 25 سال، 28 سال کارشناسی ارشد و دکترا 33 سال است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: کمک هزینه برای مقطع کاردانی 250 هزار تومان، کارشناسی 270 هزارتومان، کارشناسی ارشد و دکترا 310 هزار تومان است.

وی بیان کرد: واحدهای پذیرنده از پرداخت حق بیمه معاف هستند، کارورزی بین چهار تا شش ماه است و واحدهایی که از این طرح استقبال کنند بعد پایان دوره می‌توانند از مشوق‌های کارفرمایی استفاده کنند.

سالاری هدف این طرح را ارتقاء مهارت فارغ تحصیلان دانشگاهی و ایجاد انگیزش کار آفرینان بیکاران جویای کار دانست و گفت: تا دو سال 100 درصد بیمه حق کارفرما را دولت پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات دیمانیک اشتغال استان 38 دسته مزیت‌دار را شناسایی کرده است که اثر فزاینده‌ای در اشتغال دارند مانند پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ، حمل و نقل و عسل.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: 792 میلیارد تومان در این رابطه به استان تعلق می‌گیرد، در سطح شهرستان‌های مختلف استان یک کارگروه تشکیل شده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و کارشناس طرح تکاپو پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در کل کشور بناست حدود پنج هزار 975 هزار شغل ایجاد شود و نرخ بیکاری 8 دهم درصد کاهش پیدا کند اظهار داشت: در سامانه کارورزی استان تاکنون بیش25 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466931:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین