پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در لرستان پیگیری شوند.

شعارسال: نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در لرستان پیگیری شوند.

دکتر محمد بیرانوندی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی اولویت استان بوده و ردیف اعتباری برای آن دیده شده است. وجود کارخانجات و صنایع فرآوری گیاهان دارویی در استان از جمله ضروریات بوده که هرچه سریع‌تر باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه حدود 182 هکتار از اراضی استان طی سال 95 و امسال 163 هکتار به زیرکشت گیاهان دارویی رفته است، ادامه داد: به طور مجموع طی این دو سال 345 هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نهایتاً طی این دو سال 115 درصد تحقق اهداف در زمینه کشت گیاهان دارویی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از منابع آب کشور را رویشگاههای زاگرس تامین میکنند، گفت: برای همین پوشش گیاهی منطقه ظرفیت مناسبی در راستای امنیت غذایی، تامین آب و تلطیف هوا محسوب میشود.

بیرانوندی به در معرض تهدید قرار گرفتن زاگرس طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تغییر اقلیم و بی‌توجهی بشر از عوامل تخریب پوشش گیاهی منطقه محسوب میشوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گونه‌های گیاهی بومی در معرض خطر اهلی‌سازی شوند، افزود: لرستان 25 درصد تنوع زیستی کشور را داراست، بیش از 1700 گونه گیاه در استان وجود دارد که بالغ بر 300 مورد آنها دارویی است.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی باعث استفاده از اراضی و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و کشور و استفاده از مواد موثره گیاهان دارویی دیم در صنایع فرآوری کشور می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: کشت گیاهان دارویی با توجه به شرایط منطقه می‌تواند عاملی برای جذب توریست و رونق بازار شود.

وی با بیان اینکه تنوع گیاهان دارویی در استان خیلی زیاد است، تصریح کرد: ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود داشته که ۳۰۰ گونه آنها مصرف دارویی و صنعتی دارند. لرستان تنها استانی است که سال گذشته بحث گیاهان دارویی را در اقتصاد مقاومتی لحاظ کرده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3 دی 1396، کدخبر: 96100301016، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین