پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
مجری طرح ارتقای امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای طرح «ارتقای امنیت غذایی محصولات کشاورزی» در این استان خبر داد.

شعارسال: کیانوش حمیدیان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ پروژه امنیت غذایی در دو بعد در استان انجام شده است.

وی، ادامه داد: در مرحله اول «پلات فرم های» آزمایشی در سطح ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های دلفان، خرم آباد و کوهدشت توزیع شد، عنوان کرد: این قالب این «پلات فرم ها» ارقام جدید گندم، جو و نخود و همچنین گیاهان علوفه ای مورد نیاز آزمایش قرار گرفتند.

مجری طرح ارتقای امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: علاوه بر این، سیستم های خاک ورزی برای همه محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و از نتایج ملموس این «پلات فوم ها» می توان به ارقام زود رس علوفه ای با عملکرد بیش از ۲۰ تن علوفه «تر» در هکتار اشاره کرد.

حمیدیان ادامه داد: در مرحله دوم مزارع نمایشی در سطح ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار، شامل پنج هزار و ۸۰۰ هکتار گندم، سه هزار هکتار جو و دو هزار و ۳۰۰ هکتار نخود به اجرا درآمد، نتایج حاصل در این زمینه در شهرستان های کوهدشت و چگنی نشان دهنده این بود که عملکرد مزارع با مزارع کشاورزی که عملیات مورد نظر در آنها اجرا شده حدود ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار اختلاف عملکرد دارد.

وی بیان داشت: استفاده از بذر اصلاح شده، کاشت کارنده های مناسب، اجرای سیستم کاشت مستقیم، رعایت عمق مناسب کاشت، تغذیه متعادل و رعایت تاریخ کاشت از اقدامات اجرایی در قالب پروژه ارتقای امنیت غذایی در استان بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 4367408 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
حالا باید دید که این طرح تو لرستان تا چه اندازه میتونه کارایی داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین