پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس از اجرای دستورالعمل طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان قدس خبر داد.

شعار سال: مهرداد ابریشم‌کار اظهار داشت: اشتغال یکی از دغدغه‌ها و ضرورت‌های امروز جامعه و به‌ویژه برای قشر جوان و تحصیل‌کرده است، که در همین راستا طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، سبب اشتغال فارغ التحصیلان و یادگیری مهارت‌های شغلی می‌شود.

وی افزود: در این طرح که با هدف افزایش اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار تحت عنوان کارورزی آغاز شده است، هم کارجویان و هم بنگاه‌ها، ادارات و نهادهای متقاضی کارورز، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس با اشاره به اینکه همه فارغ‌التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت‌نام در این طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک‌سوم حداقل دستمزد به آن‌ها پرداخت می‌شود افزود: این طرح تنها شامل دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است.

ابریشم‌کار عنوان کرد: براساس شرایط ثبت‌نام کارجو و کارورز، حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 28 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به بیان مهّم‌ترین اهداف این طرح پرداخت و گفت:‌ فراهم کردن زمینه انتقال دانش‌آموختگان به بنگاه‌های اقتصادی، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس اظهار داشت: باید حداقل شش ماه و حداکثر سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی کارورز سپری‌ شده باشد، که البته مدّت انجام خدمت سربازی پس از اخذ مدرک دانشگاهی نیز به حداکثر زمان فوق اضافه می‌شود.

ابریشم‌کار همچنین بیان کرد: براساس تبصره پنج این دستورالعمل، دستمزد این افراد به میزان یک‌سوم حداقل حقوق مصوب سال 96 از سوی دولت پرداخت می‌شود، که حدود 270 هزار تومان برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کاردانی، 310 هزار تومان برای کارورزان مقطع کارشناسی و 330 هزار تومان برای کارورزان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته‌ شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه کارورزی وزارت تعاون به نشانی www.karvarzi.mcls.gov.ir آغاز شده است خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان و کارورزان متقاضی در حوزه شهرستان قدس می‌توانند جهت تکمیل روند ثبت‌نام کارورزی خود به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس مراجعه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 1474878:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین