پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار که مربوط به تابستان امسال است، 21 درصد از مشاغل کشور در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

شعار سال: محمود احمدی در آیین رونمایی از طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در هشت استان کشور در استانداری اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور در 11 مهرماه تنظیم شد که صندوق کارآفرینی امید با کمک این دو سازمان و استفاده از تجارب دانشگاهی و علمی در ارائه‌سازی طرح‌ها و برنامه‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این همکاری در هشت استان کشور اجرا خواهد شد که خراسان نیز یکی از آن استان‌ها محسوب می‌شود، عنوان کرد: در مجموع قرار است 20 هزار فرصت شغلی در این طرح اجرا شود که 4000 فرصت شغلی مربوط به استان خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، ادامه داد: به دلیل وجود بارگاه حرم مطهر رضوی تصمیم بر این شد این فرآیند از استان خراسان رضوی آغاز شود. جمعیت استان خراسان رضوی شش میلیون و 400 هزار نفر بوده که از این تعداد 50 درصد را مردان و 49 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین 73 درصد جمعیت شهری و 26.9 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهرستان‌های موجود در این استان 28 مورد بوده و شامل 73 شهر، 70 بخش، 164 دهستان و تعداد آبادی‌ها و دارالسکنه 3335 سکنه است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت مراکز مشاوره شغلی، کاریابی و مشاغل کارآفرینی، تعداد کاریابی‌های داخلی استان 70 مورد بوده که 35 کاریابی در مشهد و 35 مورد در شهرستان هاست، تصریح کرد: همچنین میزان کاریابی‌های بین‌المللی در استان هشت مورد بوده که از این میزان هفت مورد آن در مشهد و یک مورد در نیشابور است.

احمدی بیان کرد: تعداد مراکز مشاوره و کارآفرینی 14 مورد بوده و جمعیت شاغلین و بیکاران استان در سال 96 نیز پنج میلیون 269 نفر، جمعیت فعالان 2176 نفر، جمعیت شاغلان 2136 و جمعیت بیکاران استان 240 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان 96 که 45.1 بوده، گفت: استان خراسان رضوی از این جهت رتبه پنجم در مقایسه با سایر استان‌ها را از آن خود کرده است. علاوه بر آن پایینترین نرخ مشارکت مربوط به استان سیستان و بلوچستان، قم و ایلام بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: استان خراسان رضوی از لحاظ بیکاری با نرخ 10.1 درصد در بین سایر استان‌ها رتبه نهم را از آن خود کرده است و در نرخ بیکاری پایین‌تر از اصفهان، تهران و متوسط کشور است.

احمدی با اشاره به اینکه بالاترین نرخ بیکاری مربوط به استان‌های چهارمحال بختیاری و کرمانشاه است، گفت: در سال 95 از جمع 615 هزار نفر اشتغال ایجاد شده در کل کشور، سهم استان خراسان رضوی 97 هزار و 400 نفر بوده است و 16 درصد سهم اشتغال کشور در این استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مجموع کارورزان ثبت‌نام شده در سامانه کارورزی 14 هزار و 300 نفر است که جمع کارورزان تایید شده 2512 نفرو کل واحدهای پذیرنده این کارورزان 450 مورد بوده است. مجوزهای صادره برای واحدهای پذیرنده 59 مورد و قراردادهای آموزشی منعقد شده هم 18 مورد بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار مربوط به تابستان امسال 21 درصد از مشاغل کشور در استان خراسان رضوی ایجاد شده، تصریح کرد: در این استان در سال 95 سهمیه مشاغل خانگی 72 میلیارد ریال بوده که تخصیص آن 540 میلیارد ریال است.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال 95، 42 میلیارد ریال بوده که تا به امروز 380 میلیارد ریال این مبلغ تخصیص داده شده و سهمیه سال 96 نیز نسبت به سال 95، 9 برابر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 7 آبان 96، کد مطلب: 96080703674:www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
ایجاد مشاغل خانگی برای زنان و مردانی که توانایی و شرایط کارکردن در فضای بیرون را ندارند در کشور به گونه ای ایجاد شده که هر کس به وسیله فضای مجازی میتواند یک فروشگاه کوچک در گوشی خود داشته باشد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین