پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس برنامه تحول و نوآوری در نظام آموزش، هدایت دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و ماموریت محوری و کارآفرینی حرکت می‌کنند.

شعار سالمحمد رضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنگره بین‌المللی نوروژنتیک که به میزبانی این دانشگاه در تالار اجتماعات برج سپید، در حال برگزاری است با بیان اینکه بر اساس برنامه تحول و نوآوری در نظام آموزش هدایت دانشگاه ها به سمت نسل سوم و ماموریت محوری و کارآفرینی یکی از بسته های ابلاغی به شمار می رود، بیان داشت: در این نوع دانشگاه ها تلاش می شود با ارتباط با صنعت و گسترش زمینه های پژوهش تولید محصولات فناورانه را بر اساس نیاز جامعه گسترش داد.

دارابی با بیان اینکه نسل چهارم دانشگاه ها اجتماع محور هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر معدود دانشگاه‌ها در سطح جهان اجتماع محورند و امیدواریم بتوانیم به این مهم نیز دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به اینکه دانش تک رشته ای در حال منسوخ شدن است و بسیاری از علوم به شکل چند رشته‌ای در تولید علم و خلق نوآوری تلاش می کنند، تصریح کرد: یکی از این علوم رشته نوروژنتیک است که می تواند نقش موثری در شناخت بیماری های ژنتیکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رشته ژنتیک هنوز در میان مردم به شکل کافی و مناسب شناخته شده نیست، اظهار داشت: انسان سالم محور توسعه پایدار است و می توان با شناساندن این رشته و توانمندی آن در شناسایی بیماری های ژنتیکی از بسیاری از بیماری ها پیش از تولد جلوگیری نمود.

دارابی با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور محسوب می شود که با سابقه ۷۰ ساله نقش موثری در توسعه علوم و تربیت نیرو داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در ۱۵۳ رشته در حال تحصیل هستند و ۸۶۰ عضو هیات علمی نیز مسئولیت آموزش در این دانشگاه را بر عهده دارند.

گفتنی است، دومین کنگره بین المللی و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران طی روزهای دوم تا چهارم اسفند به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار اجتماعات برج سپید در حال برگزاری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 3اسفند 96، کدمطلب:۶۶۸۶۸۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
اگه سازمان های برنامه ریز میومدن و مشکلات کشورو به دانشگاه ها میگفتن هم دانشجوی بهتری تربیت می شد هم اشتغال بهبود میافت و هم مشکلات کشور به صورت دانش بنیان حل می شد.
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
اینجا دو بحث هست یکی اینکه صناعگیع کشور به دنبال ساخت محصولات جدید و همکاری با دانشگاه ها نیستن و اینکه شرایط موجود برای صنعتی شدن طرح های دانشجویان وجود نداره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین