پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۰ هزار نفر تاکنون در سامانه کارورزی فارغ‌التحصیلان استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

شعار سال: علی آشتاب چهارشنبه شب در حاشیه جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با اجرای طرح کارورزی در استان اظهار داشت: در این طرح نیروی کار رایگان در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌گیرد چراکه هزینه کارآموزی و سهم بیمه از ناحیه بنگاه اقتصادی پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی هیچ هزینه‌ای برای کارفرما ندارند، افزود: برای جذب کارورزان در بنگاه‌های اقتصادی مشوق‌هایی برای کارفرمایان در نظر گرفته‌شده و مشمول معافیت بیمه‌ای می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تاکنون 20 هزار نفر در سامانه کارورزی فارغ‌التحصیلان استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و 322 نفر واجد شرایط استفاده از مزیت‌های طرح کارورزی هستند.

وی بابیان اینکه از 150 هزار نفر طرح کارورزی شش هزار و 75 نفر سهم استان لرستان است، بیان کرد: تاکنون 446 واحد پذیرنده در سطح شهرستان‌های استان لرستان در بخش‌های مختلف برای جذب کارورز اعلام نیاز کرده‌اند.

آشتاب گفت: از 446 واحد پذیرنده تاکنون 134 واحد مجوز دریافت کرده‌اند و از این تعداد بنگاه اقتصادی تاکنون 103 کارفرما موفق به اخذ قرارداد شده است و نزدیک 100 نفر دیگر نیز در نوبت اخذ قرارداد هستند.

وی با اشاره به اینکه در طرح کارورزی، کارفرمایان هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و مشمول قانون کار نیستند، اظهار داشت: یک‌سوم حق‌الزحمه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود و کارورز اگر بعد از اتمام دوره جذب شود کارفرما دو سال از معافیت بیمه برخوردار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ایجاد مشاغل خانگی در استان نیز افزود: هشت استان کشور ازجمله لرستان پایلوت مشاغل خانگی قرارگرفته‌اند.

وی عنوان کرد: 16 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی به لرستان اختصاص‌یافته است که شش میلیارد تومان در بانک ملی است و تاکنون 1200 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند.

آشتاب با اشاره به اینکه تاکنون 491 مجوز مشاغل خانگی صادرشده است بیان کرد: 10 میلیارد تومان از این تسهیلات در بانک صادرات است که تاکنون 25 درصد از آن تخصیص‌یافته است از اعتبار بانک ملی نیز تاکنون 730 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 1556519:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین