پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، گفت: تا کنون در طرح کارورزی22 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که سهمیه اصفهان چهار هزار و 723 نفر در سال جاری در نظر گرفته شده است.

شعار سال: سید کمال الدین میرهادی در رابطه با متقاضیان طرح کارورزی در اصفهان، اظهار کرد: تا کنون 22 هزار نفر در سایت ثبت نام کرده‌اند که چهار هزار نفر آنان واجد شرایط شناخته شده‌اند و تعداد بنگاه‌های متقاضی و واحدهای پذیرنده کارورزان نیز تا کنون به 600 بنگاه رسیده است.

وی با اشاره به سهمیه اصفهان در طرح کارورزی، گفت: سهمیه اصفهان چهار هزار و 723 نفر در سال 96 در نظر گرفته شده است، اما در صورتی که تعداد واجدین شرایط ثبت نام شده زیاد باشد، امکان افزایش سهمیه هر استان وجود دارد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امکان افزایش تعداد کارورزان در اصفهان وجود دارد، ادامه داد: امکان دارد عده‌ای به دلیل درست ثبت نکردن اطلاعات واجد شرایط شناخته نشده باشند، اما با اعلام زمان ویرایش توسط وزارت خانه و ویرایش اطلاعات ناقص ممکن است عده‌ای از ثبت نام شده‌های قبل نیز واجد شرایط شناخته شوند.

میرهادی با اشاره به افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت در طرح کارورزی، گفت: در برنامه اشتغال فراگیر چند هدف تحت تعقیب قرار می‌گیرد و بر اساس آخرین مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، تکلیفی که به وزارت علوم و وزرات تعاون واگذار شده؛ تقویم‌سازی و کار اجرایی برای توسعه دوره‌های کارآموزی، فراهم کردن شرایط برای آموزش دوره‌های عملی و کاربردی، رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر حسب میزان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان و حمایت مالی از بنگاه‌هایی که مبادرت به جذب این فارغ التحصیلان می‌کنند، است.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به اینکه نرخ بیکاری میان فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاتر از نرخ بیکاری میان عموم مردم است، تکلیفی که برای آینده طرح کارورزی در نظر گرفته شده است، افزایش توانمندی نیروهای متقاضی و جذب آنها در بنگاه‌ها است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا طرح کارورزی می‌تواند باعث اشتغال پایدار شود یا خیر، گفت: در سال‌های قبل نیز که طرح کاورزی اجرا شده بود و یک بار هم وزارت راه این طرح را انجام داده بود، پس از طرح، 70 درصد متقاضیان جذب بنگاه‌ها شدند و با توجه به تجربه‌های قبلی امکان جذب افراد از طریق این طرح وجود دارد.

میرهادی با اشاره به نکات مثبت این طرح، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این طرح هموار کردن ارتباط فارغ التحصیلان و بنگاه‌ها بوده است و دولت به این منظور مشوق‌هایی برای تسهیل این فرآیند در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در مدت چهار تا شش ماه دوره کارورزی 270 هزار تومان به دوره‌های کاردانی و 350 هزار تومان به دوره‌های ارشد پرداخت خواهد شد و در صورتی که پس از پایان دوره جذب بنگاه شوند تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 18 مرداد 96 کد مطلب: 965-3991-5:www.isfahan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین