پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
آقای آرنولد با رسیدن به سرعت 8 مایل بر ساعت (13 کیلومتر بر ساعت)، توانست واژه سرعت را در اواخر قرن نوزدهم تعریف کند که به خاطر آن جریمه شد و نامش تا ابد به عنوان اولین فردی که به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده است، در تاریخ ثبت شود.

شعارسال: برای چند لحظه با سفر به گذشته، تصور کنید در ژانویه سال 1896میلادی قرار دارید و به صورت خیلی محدود، ماشین‌های اولیه با ظاهر ساده در شهر وجود دارد و به خاطر سرعت محدود 3 کیلومتر بر ساعت، همگی آنان مورچه وار درحال حرکت هستند، ولی ناگهان یک ماشین می‌بینید که راننده پایش را بر روی پدال گاز فشار داده و با سرعت بالا از همه سبقت می‌گیرد!. اینجاست که شرایط لازم برای اولین جریمه تاریخ فراهم می‌شود.

جناب آقای "والتر آرنولد"، کسی بود که توانست واژه "سرعت" را در اواخر قرن نوزدهم میلادی تعریف کند. در سال 1896 میلادی، آقای آرنولد با رسیدن به سرعت 8 مایل بر ساعت (13 کیلومتر بر ساعت)، توانست واژه سرعت را در اواخر قرن نوزدهم تعریف کند که به خاطر آن جریمه شد و نامش تا ابد به عنوان اولین فردی که به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده است، در تاریخ ثبت شود. این درحالیست که سرعت مجاز برای خودرو در بریتانیای سال 1896 میلادی حداکثر 3 کیلومتر بر ساعت تعریف شده بود که پلیس با دوچرخه به آن رسید و چند شیلینگ آقای والتر آرنولد را جریمه کرد. البته برخی سایت‌های داخلی به نام "کریستوف" اشاره کرده‌اند، ولی درست آن " والتر آرنولد" است که به خاطر سرعت 13 کیلومتر بر ساعت اولین قبض جریمه را از دستان پلیس دریافت کرد. بعد از مدت کوتاهی، محدودیت سرعت 3 کیلومتر بر ساعت لغو شد و سقف سرعت مجاز به 23 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خودرو بانک، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1396، کدخبر: 5832: www.khodrobank.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین