پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت که قانون تسهیل ازدواج جوانان بیش از یک دهه مغفول مانده اما این وزارتخانه و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی دارند این قانون احیا شود.

شعارسال: ناصر صبحی روز یکشنبه به مناسبت هفته ازدواج در نشست با خبرنگاران فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: این قانون مغفول واقع شده اما اکنون وزارت ورزش و جوانان در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: اگر برنامه های پیش بینی شده به خوبی پیش برود تا پایان سال می توانیم این قانون را احیا کنیم تا بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در راه ازدواج جوانان وجود دارد، حل شود.

صبحی ادامه داد: هم اکنون در جامعه جوانانی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری قادر به ازدواج نیستند که این امر آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال داشته و باید برنامه‌ریزی شود تا با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله خیرین روند ازدواج جوانان تسهیل شود.

وی افزود: 16 مجمع استانی خیرین حوزه ازدواج و خانواده در کشور راه اندازی شده است. در 15 استان هم مراحل مقدماتی تا میانی پیش رفته تا سه ماه آینده تمامی استان های کشور دارای مجامع استانی خیرین حوزه ازدواج و خانواده خواهند بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: در کشور خیرین زیادی به صورت سازماندهی شده در حوزه ساختن مسجد، مدرسه، بیمارستان، مسکن داشته ایم. درخصوص ازدواج و خانواده هم فعالیت های زیادی شده اما تاکنون سیستماتیک کار نشده است.

صبحی تصریح کرد: قصد ما تصدی گری و دخالت نیست بلکه هدف ما سازماندهی، مساعدت و تسهیل امور است.

وی اظهار داشت: جوانان و خانواده هایی که مستحق هستند همه به طور عادلانه دیده می شوند. بعضا جوانانی که مستحق هستند از چندین خیر به آنها پرداخت می شود اما در مقابل جوانانی هستند که از این موضوع برخوردار نیستند.

وی افزود: تلاش می کنیم نیمه دوم سال بتوانیم با حضور این عزیزان و انتخابات ملی، مجمع ملی خیرین حوزه ازدواج و خانواده را راه اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: استان البرز یک استان پیشرو در این زمینه است، سمن های بسیاری دارد و برخی برنامه هایی که به صورت ستادی انجام می شود در استان البرز ملی هستند.

وی افزود: انتظار داریم که همه معضلات جوانان به تنهایی توسط دولت حل شود. هیچ کجای دنیا دولت به تنهایی نتوانسته این معضلات را حل کند، حتما باید از ظرفیت ها و توانمندی های مردمی و بخش های خصوصی استفاده شود.

صبحی ادامه داد: تنها وزارتخانه ای هستیم که سال گذشته توانستیم در دوره مقدماتی تربیت مدرس 2 هزار و 500 مدرس را تربیت و در اختیار کشور قرار بدهیم. قصد داریم مشاوران حوزه ازدواج را تربیت کرده و مشاور مخصوص پیشگیری و کنترل طلاق را نیز داشته باشیم.

وی به اقدامات وزارتخانه در سال گذشته در خصوص ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: کاهش سالانه ازدواج را کنترل کرده ایم. در مورد طلاق هم در بعضی از استان ها نشانه های خوبی دیده شده و این موضوع بین 2 تا 8 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اقداماتی که وزرات ورزش و جوانان انجام داده مفید بوده است، گفت: 156 هزار نفر ساعت در زمینه پیشگیری از طلاق و تقویت ازدواج موفق آموزش ارائه شده و برای بیش از 4 هزار نفر به صورت حضوری فقط در دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان آموزش دیده اند.

صبحی گفت: برنامه هایی برای استان های تهران و البرز در نظر گرفته شده است. استان البرز را در برنامه های خود ویژه دیده ایم. بیش از 150 مدرس در استان البرز به کمک همکاران و از سوی اداره کل ورزش و جوانان حضور دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از برنامه های این وزارتخانه برای سال 96 این است که بیش از 100 هزار جوانان تحت پوشش سامانه ازدواج آنلاین قرار می گیرند. اکنون در حال برنامه ریزی و ساماندهی سامانه برای آموزش با ظرفیت بیش از 5 هزارسمن برای این تعداد جوان تحت پوشش هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: 82645350 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین