پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان تحت عنوان نقشه‌برداری از مغز مبالغی را از بیماران دریافت می‌کنند، گفت: این ادعا تنها سوء استفاده از بیماران است.

شعارسال: مجتبی زارعی در نشست خبری که در مورد چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی از مهرماه سال گذشته کار خود را رسماً آغاز کرده و مصوبه لازم را از وزارت علوم گرفته است و به طور کلی سه گروه مهندسی پزشکی، فناوری هسته‌ای و پزشکی و تحقیقات بالینی در فناوری در این پژوهشکده مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران گفت: شرکت‌کنندگانی از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان و دانمارک که حدود 10 نفر هستند در این همایش حضور خواهند داشت همچنین درک بهتر کارکرد مغز تکنیک‌های ام‌آر‌آی، پت‌اسکن، تحریک الکترو مغناطیسی مغز از جمله محورهایی بوده که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر عملی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران با اشاره به سوء استفاده برخی از پزشکان از بیماران تحت عنوان نقشه‌برداری از مغز گفت:‌نقشه‌برداری مغز کار پیچیده بوده و در ایران انجام نمی‌گیرد ولی برخی از پزشکان ادعا دارند که برای بیمار این کار را انجام خواهند داد در حالی که چنین موضوعی اصلاً سندیت علمی ندارد.

وی با بیان اینکه نقشه‌برداری از مغز باید به صورت تیمی انجام شود و تفسیر نقشه نیز حائز اهمیت است، اضافه کرد: در حال حاضر این تیم در کشور وجود ندارد و اخیراً تلاش شده که اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد.

زارعی به موضوع سلول‌های بنیادی در درمان بیماران قطع نخاعی اشاره کرد و گفت:‌طی سال‌های گذشته در کشور اعلام شد که با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توانیم بیمارانی که دچار قطعی نخاع شده‌اند را درمان کنیم و این مسئله آنقدر رسانه‌ای شد که برخی در اروپا و آمریکا به امید درمان در ایران قصد عزیمت به کشور ما را داشتند ولی از زمان اعلام این خبر تا کنون حتی یک نفر نیز به این روش درمان نشده است و موفق به بلند شدن بر روی پاهای خود نبوده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: هر چند که دلمان می‌خواهد کشورمان بسیار پیشرفت کند ولی نباید حرفی بزنیم که نتوان آن را اجرا کرد در ارتباط با موضوع نقشه‌برداری مغز نیز چنین است هر چند که ما موفقیت‌هایی در این زمینه جهت تشخیص بهتر بیماری‌ها کسب کرده‌ایم ولی هنوز هیچ جای جهان درمان با نقشه‌برداری مغز صورت نگرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: 13960605001043: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین