پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۷۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان به بهانه هفته دولت مهمان رادیو تهران شد.

شعار سال: شبکه رادیویی تهران صدای پایتخت برنامه ای با عنوان « اینجا تهران است » دارد که پلی بین مردم و مسئولان استان تهران است و دغدغه اش مشکلات و مسائل شهرستان ها و روستاهای استان تهران است. به بهانه هفته دولت نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان مهمان برنامه است و با او درباره برنامه ریزی در استان و عملکرد دولت در شش ماه اول سال گفت وگو شده است.

نعمت الله ترکی با اشاره به این تاکنون 95 درصد از پروژه ها محقق شده است، گفت: ما با 205 پروژه در استان تهران و بخش های مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، مراکز آموزشی و فعالیت های فرهنگی کار خودمان را آغاز کردیم، تقریبا میانگین 95 درصد از پروژه هایی که در دستور کار قرار گرفته بود، محقق شده است.

علاوه بر این؛ تعداد 717 روستا در استان تهران با جمعیتی حدود یک میلیون نفر داریم؛ رویکرد دولت دوازدهم و یکی از اصلی ترین برنامه ها، تهیه سند روستایی بر مبنای اشتغال و توسعه است. از اول امسال تا پنج سال آینده که برنامه ششم توسعه به اتمام می رسد ما 330 روستا را هدف گذاری کردیم، سالی 67 روستا برای برنامه های توسعه ای و اشتغال هدف گذاری شده و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطر نشان کرد: تعداد 952 پروژه در بخش های مختلف بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، حوزه های فرهنگی و اجتماعی تا به امروز با اعتباری تقریبا 2600 میلیارد تومان هزینه داشته اند.

نعمت الله ترکی با تاکید بر این که در ادامه راه اولویت بندی برای برنامه ریزی هر چه بهتر انجام شده است، تصریح کرد: بخش اول حوزه آب است، استان تهران با جمعیتی حدود 13 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، ما در بخش های شهرستان های پیرامونی با مشکل آب شرب مواجه هستیم که طی برنامه ریزی ها باید مشکل آب شرب تهران را با توجه به کمبود و کسری تامین کنیم. برای تامین آب ما از پنج سد آن را تامین می کنیم، اولویت اصلی ما آبرسانی از سدها به استان تهران و شهرستان های تهران بود. سال گذشته تصفیه خانه هفتم افتتاح شد و در حال حاضر هم بخش دوم تصفیه خانه هشتم را در دستور کار قرار داده ایم که حوزه شهرستان های منطقه شرق تهران را دربر می گیرد. در حوزه غرب استان هم دو سد کرج و طالقان بخش اعظم کار انجام شده است و شهرستان قدس، ملارد و شهریار که قبلا مشکلاتی داشتند از این بخش تغذیه می شوند.

وی با اشاره به دیگر اولویت تعیین شده خاطر نشان کرد: بخش دوم رفع آلودگی حوزه آبی در جنوب شهر تهران است، برای جمع آوری آب های سطحی رقمی حدود هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود. 70 درصد از بخش خصوصی و 30 درصد هم از بخش دولتی تامین شد. این طرح از امسال آغاز شده و با ایجاد دو تصفیه خانه امیدواریم اواخر سال 97 به بهره وری برسد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران حوزه محیط زیست اولویت سوم برنامه ریزی ها است، با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این حوزه احساس می شد سندی تهیه شده است که در حوزه محیط زیست برنامه پنج ساله را تدوین کرده اند تا مسائل و مشکلات زیست محیطی رفع شود.

حوزه بهداشت و سلامت از دیگر از اولویت هاست، بهداشت و سلامت شهرستان های پیرامونی سرانه خوبی نداشت، اما با مصوبات دولت و در سفر ریاست جمهوری، برای هر شهرستان یک بیمارستان افتتاح شده یا افتتاح می شود.

اینجا تهران است کاری از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری رادیو تهران است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و 30 از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شاینا نیوز، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کدمطلب: - ، www. shaina.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین