پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۸
هر نوع مبارزه ای به یک قدرت غریزی و در عین حال ابتکاری وابسته است. قلب با سرعت بیشتری خون را پمپاژ خواهد کرد، ترشح آدرنالین نیز افزایش می یابد. "زمان مبارزه فرا رسیده است" ...

شعارسال: یک مسابقه ی بوکس را تصور کنید؛ مشت حریف به به فک شما برخورد می کند. به دنبال این اتفاق نه تنها قلب با سرعت بیشتری خون را پمپاژ خواهد کرد، بلکه ترشح آدرنالین نیز افزایش می یابد. "زمان مبارزه فرا رسیده است"

هر نوع مبارزه ای به یک قدرت غریزی و در عین حال ابتکاری وابسته است. اما تمام جنگجویان حرفه ای می دانند که مبارزه با خشم و غضب شدید راه به جایی نخواهد برد. برعکس برای آن که چنین بتواند پیروز نبرد باشد شجاعت، استراتژی، مقاومت و اراده ای سرکش لازم خواهد داشت. از طرفی دقیقا همین صفات هستند که می توان با تکیه بر آن ها یک مدیر لایق را تعریف کرد. غریزه ای که بر پایه ویژگی های مذکور شکل گرفته باشد، به هر جنگجوی بزرگی (مدیر یک کسب و کار نیز خود گونه ای از جنگجویان محسوب می شود!) در راستای غلبه بر موانع و مشکلات و دست یابی به رویا های بزرگ خود یاری خواهد رساند. اما برای پیروزی در میدان نبرد کسب و کار چه راه کار هایی وجود دارد؟ آیا به راحتی می توان از پس آن ها برآمد؟ در ادامه نگاهی به چهار درس بزرگ و ارزشمند خواهیم داشت که شما را تبدیل به مدیری همه فن حریف می کنند.

با ترس هایتان رو به رو شوید!

اگر شما هم عقیده دارید که چنین کاری بسیار سخت خواهد بود، جالب است بدانید حدس تان درست است! کلاس های آموزشی غلبه بر ترس های درونی به همین دلیل برگزار می شود و طرفداران خاص خود را نیز دارد. برای هر فردی که در جایگاه مدیریت قرار می گیرد، در اختیار داشتن مهارت مقابله با ترس های درونی از جمله فاکتور های حیاتی به شمار می رود. به نظر شما تفاوت یک قهرمان با یک فرد ترسو چیست؟ به بیان ساده قهرمان شخصی است که از ترس هایش برای پیروزی استفاده هدفمند می کند، در حالی که ترسو فرار را بر قرار ترجیح می دهد.

ترس احساسی اجتناب ناپذیر است اما چگونگی پاسخ شما به آن، تفاوت را مشخص می کند. هر کسب و کاری از جمله کسب و کار شما، با بحران های متعدد رو به رو خواهد شد. اجازه ندهید که چنین فرآیند های محتملی سبب متوقف شدنتان شوند! ترس را تبدیل به دوست خود کنید. زمانی که آن را در آغوش گرفته و به راستی احساس خود را بروز دهید، به سرعت تبخیر شده و از بین می رود! پس از این می توانید با ذهنی باز مشکلات خود را به چالش بکشید.

از طریق استراتژی پیروز شوید!

همان طور که در ابتدای بحث نیز اشاره شد، استفاده صرف از تمام قدرت برای حمله به دشمن هیچ گاه منجر به پیروزی نشده و نخواهد شد. اگر می خواهید موفقیتی تضمین شده داشته باشید، این جاست که استراتژی حرف اول را می زند. باید برنامه ریزی را بیاموزید. برای کوچک ترین گامی که در کسب و کارتان بر می دارید، برنامه ریزی کنید. هیچ قدرتی حتی از نوع بینهایت حریف یک استراتژی قدرتمند نخواهد شد.

لازم به ذکر است که استراتژی بهتر همیشه مختص کسب و کار های بزرگ و با تجربه نخواهد بود. اگر زیرک باشید، با بهره مندی از هر فرصت ویژه ای کسب و کار خود را به سوی موفقیت هدایت خواهید کرد. زمانی که با احتمالات نامطلوب مواجه شوید، یک استراتژی دقیق از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند جلوگیری به عمل می آورد.

در مسیر مبارزه بمانید!

به قول معروف "همواره همه چیز بر وفق مراد نخواهد بود". باید انتظار رو به رو شدن با هر شرایطی را داشته باشید و خود را از پیش آماده کنید. فرض کنید معامله مشترک و پر سود شما با یک کسب و کار دیگر به هم خورده است، شرایط بدی را سپری می کنید، بدهکار هستید و همه مشکلات در حال بزرگ تر شدن هستند . نا امیدی در این وضعیت آسان ترین راه ممکن خواهد بود اما دقیقا لحظه ای که این احساس را بپذیرید، کارتان تمام شده است! بهترین توصیه برای هر مدیری که با وضعیتی مشابه دست و پنجه نرم می کند: "در مسیر مبارزه بمانید!" به عبارت دیگر می توان گفت: شانه خالی نکنید. دست یابی به موفقیت به این آسانی ها امکان پذیر نخواهد بود پس اگر مبارزه برای پیروزی را انتخاب کرده اید، تسلیم نشوید. بدین ترتیب قادر به جلوگیری از وقوع هر نوع فاجعه بزرگی خواهید بود.

جنگجویان واقعی در برابر مشقت استقامت به خرج داده و روز به روز قوی تر می شوند. عقب نشینی را به عنوان یکی از گزینه های احتمالی به کلی پاک کنید. حال تنها راه پیش روی شما پیروزی بی قید و شرط است.

با محدودیت های خود وارد مبارزه شوید!

بهترین جنگجویان همواره خود را به سوی موفقیت هل می دهند حتی زمانی که می دانند بد ترین دشمن هر انسانی درون نفس وی نهفته است. در کسب و کار و همچنین زندگی شخصی نیز درست مانند یک میدان مبارزه، هیچ کس از طریق رقابت با دیگران رشد نخواهد کرد، بلکه باید به طور مستمر استاندارد های درونی خود را ارتقا دهد. موفقیت حقیقی تنها از چنین راهی میسر خواهد بود.

همیشه تشنه تکامل باشید، مهارت های خود را کامل کنید، مهارت های جدید بیاموزید و با افراد جدید آشنا شوید. اگر وضعیت کسب و کارتان خوب است، باز هم آن را به سوی موفقیت بیشتر هل دهید! هرگز اجازه ندهید در وضعیت فعلی خود راکد باقی بماند.

همه ما به خصوص مدیرانی که مسئولیت اداره یک مجموعه کامل را بر عهده دارند، در جنگی همیشگی به سر می بریم و آن مبارزه با خود است. محدودیت های خود را شناسایی کرده و برای از میان برداشتن آن ها با خودتان مبارزه کنید. ارتقا استاندارد های درونی شما به منزله ی موفقیت هر چه بیشتر در جایگاه مدیریت خواهد بود. یک ذهنیت صحیح و سالم مساوی با پیروزی همیشگی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پول نیوز، تاریخ انتشار: 9شهریور1396، کدخبر: 241890: www.poolnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین