پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت : مسئولان ستاد مشترک اجرای قانون خرید و کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر مشروط به اصلاح آن اعلام کردند.

شعارسال: حسن نوروزی در توضیح جلسه بین نمایندگان مجلس با مسئولان ستاد مشترک پیرامون تعیین تکلیف خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: بخش‌های از قانون بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه مربوط به ایثارگران در جلسه روز گذشته مطرح و وضعیت خرید وکسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر به عنوان مهم‌ترین موضوع مطرح و بررسی شد.

تاکید ستاد مشترک بر تقلیل یک ماه کسر خدمت به 9 روز

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه ستاد مشترک با اجرای قانون خرید وکسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر مخالفت کرده و معتقد به اصلاح قانون هستند. مسئولان اذعان داشتند که به جای یک ماه کسر خدمت به ازای یک ماه حضوردر جبهه یا اسارت باید 9 روز کسر خدمت در نظر گرفته شود.

ستاد مشترک معتقد به حذف خرید خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

وی ادامه داد: مسئولان ستاد مشترک همچنین با قانون خرید خدمت سربازی فرزندان ایثارگر مخالفت کرده و تاکید کردند که این قانون را قبول ندارند لذا نسبت به اجرای آن اقدامی نخواهند کرد. بنابر این مخالفت‌ها به نظر می رسد ستاد مشترک اهتمامی جهت اجرای قوانین مذکور ندارد.

نوروزی با بیان اینکه موافقت نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون لازم است، گفت: در صورتی که قوانین به شکل مذکور و مطابق با نظر ستاد مشترک بخواهد اجرا شود، قانون باید ضمن ارایه لایحه یا طرحی اصلاح شود، البته نمایندگان موافق اصلاح قانون نیستند و تاکید دارند که قانون به شکلی که تصویب شده از سوی نظام وظیفه اجرا شود.

تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکل کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در قانون تاکید شده که اجرای مصوبات مذکور منوط به اذن فرماندهی کل قواست، از همین رو مسئولان ستاد مشترک اذعان دارند که نامه‌ای به ایشان زدند و مقام معظم رهبری فرمودند موضوع را حل کنید، مسئولان ستاد مشترک حل موضوع را به معنی اصلاح قانون تعبیر کردند در صورتی که مشکل به شیوه‌ای دیگر هم حل می‌شود.

آمار 60 تا 70 هزار نفری مشمولان کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر درست نیست

وی با تاکید بر اینکه ستاد مشترک باید آمار دقیقی از تعداد مشمولان خرید و کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر به مجلس ارایه دهند، گفت: تاکنون آماری اعلام نشده کما اینکه آمار دقیق هم در دست نیست، با این حال معتقدند 60 تا 70 هزار مشمول این قانون وجود دارد در حالی که این آمارها درست نیست در صورتی که آمار تمامی مردان، زنان و ایثارگران و رزمنده‌هایی که وارد دانشگاه شدند 30 هزار نفر هستند لذا از این مجموع تعداد اندکی مشمول است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ستاد مشترک بعد از اعلام آمار دقیق و رسمی می تواند به جای تقلیل یک ماه کسر خدمت به 9 روز، قانون را مرحله‌ای اجرا کند. در حقیقت به جای اصلاح قانون به شکل مذکور می وان از راه‌های دیگر استفاده کرد.

ارایه نتیجه جلسه به رئیس مجلس/ قانون خرید و کسر خدمت سربازی تنها در صورت ارایه لایحه اصلاح می‌شود

نوروزی افزود: مسئولان ستاد مشترک معتقد به قانونگذاری جدید هستند، از همین رو نتایج جلسات را به رئیس مجلس ارائه خواهیم کرد تا تدابیر اساسی اندیشیده شود. مسئولان ستاد کل باید نظرات و این مباحث را زمانی که قانون بودجه 96و برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق بحث و بررسی می‌شد، بیان می کردند نه آنکه بعد از تصویب قانون در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان دلایل خود برای عدم اجرای قوانین را اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ستاد مشترک باید با هماهنگی وزارت دفاع برای اجرای این قوانین حداقل نسبت به ارایه لایحه اصلاحی اقدام کند تا مجلس تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396، کدخبر: 347206 www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین