پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
یک نماینده اصولگرای مجلس می گوید که جریان های سیاسی در انتخابات ها بی اثر هستند. او با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تاکید می کند که مردم خودشان بر اساس علایق، شعارهای کاندیداها، عملکرد و رفتاری که از کاندیداها می بینند تصمیم می گیرند و جریان های سیاسی بی اثر هستند.

شعار سال: محمدعلی پورمختار نماینده اصولگرای مجلس و عضو جمنا در پاسخ به چرایی فعالیت احزاب اصولگرا محدود به زمان انتخابات و راهکار برون رفت از این شرایط، گفت: اینکه بگوییم فقط احزاب در زمان انتخابات فعالیت دارند درست نیست. احزاب نقش آفرین هستند منتها کمرنگ تر. که البته این موضوع مختص به جریان اصولگرا نیست و جریان اصلاح طلب نیز همینگونه است.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان بجز در انتخابات ها چه نقشی دارند؟ شورای عالی سیاستگذاری نیز برای انتخابات بوده و غیر از دستور کار انتخابات، کار دیگری نداشت. همه جریآن ها جلسات درون گروهی دارند اما اثر بخشی بیرونی از سوی هر دو جریان بسیار کم است.

این نماینده مجلس افزود: ایرادات کار حزبی در کشور همین است که اینها می نشینند تصمیماتی می گیرند و بیشتر در بین خودشان مواردی را مطرح می کنند اما اثر اجتماعی ندارد و موجی ایجاد نمی کند. همین امر موجب می شود که در ایام خاص انتخابات هم نتوانند نقش آفرین باشند. بالاخره جریانات سیاسی باید اثر گذاری بیشتری داشته باشند.

پورمختار در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که جریان ها باید در طول زمان کار کنند و اثر گذار باشند. بنابراین جریآن های سیاسی باید در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی فعال باشند و طبیعتا اگر به این شکل عمل کنند در مسائل سیاسی هم به مردم شناخته می شوند و زمانیکه اسمی از آن ها در انتخابات ها به میان می اید مردم یادشان می آید که این جریان در فلان موضوع اجتماعی یا فرهنگی هم فعال بوده و به آن جریان اعتماد می کنند. البته این ایراد عمده همه جریانات سیاسی کشور است.

وی در خصوص اینکه آیا اصولگرایان با توجه به ناکامی که در انتخابات های اخیر داشتند، نیاز به بازنگری ندارد؟، گفت: اینکه در انتخابات های اخیر اصولگرایان موفقیت کسب نکرده اند را قبول ندارم. در حال حاضر اکثریت مجلس از آن اصولگرایان است و کرسی های بیشتری نسبت به اصلاح طلبان دارند. در ریاست جمهوری هم اصلاحات رای نیاورد.

این نماینده اصولگرای مجلس در خصوص اینکه آقای روحانی گزینه اصلاح طلبان بود، اظهارداشت: اصلاح طلبان خودشان را به آقای روحانی چسباندند اما آقای روحانی هیچ وقت نگفت که من اصلاح طلب هستم. اصلاح طلبان از آقای لاریجانی هم حمایت کردند اما این به معنای این است که ایشان اصلاح طلب است؟ این نیاز به تحلیل عمیق دارد. در انتخابات ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری بحث حزبی و جریانی جایگاهی نداشت و ندارد.

پورمختار تاکید کرد: مردم خودشان بر اساس علایق، شعارهای کاندیداها،عملکرد و رفتاری که از کاندیداها می بینند تصمیم می گیرند و جریآن های سیاسی بی اثر هستند.

وی با بیان اینکه همه جریآن ها باید بازنگری کنند تا کار حزبی داشته باشند، یادآور شد: نمی توان تنها گفت که این ایرادها به اصولگرایان بر می گردد. هر دو جریان دارای این ایراد هستند و نقش آفرین نیستند و به صورت فصلی کار می کنند و جذبشان حداقلی است. هر دو جریان از نظر کار تشکیلاتی ضعیف عمل کرده اند و نمی توانند جذب خوبی داشته باشند و سازماندهی کنند و این ایراد به هر دو وارد است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که باتوجه به موفق نبودن جمنا در ایجاد انسجام میان اصولگرایان ، آیا سازوکار جدیدی برای سامان گرفتن این جریان باید ایجاد شود؟ گفت: جمنا کار بسیار مناسبی از لحاظ نوآوری و ابتکار عمل بود و در اجرا هم موفقیت هایی داشت. تاریخ سیاسی جریان اصولگرایی نشان می دهد که جمنا اولین اتفاق در راستای انسجام است و نشان داد که می توانند اجماعی را میان اصولگرایان ایجاد کند و به توافق و تفاهم برسند. در خصوص رفتارها و بخشی از شعارهای جمنا نیاز است که تجدید نظر اساسی صورت بگیرد.

پورمختار خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زمان انتخابات کاری انجام دهیم خیلی اثر گذار نیست و خیلی جایی برای طرح ندارد. آنچه نیاز همه جریانات است اینکه در طول زمان کار کنند و به صورت آرام فعال شوند. مردم با توجه به رفتارهایی که از جریانات می بینند جذب می شوند و اعتماد می کنند و آنوقت به کاندیداهایشان هم اقبال می کنند.

وی افزود: باید در این خصوص فکر شود و سازماندهی صورت بگیرد و تلاش هایی انجام شود که در دستور کار است. عزم و همت این وجود دارد که بزرگان اصولگرا به شکل سازمان یافته وحدت بین اصولگرایان را دنبال کنند که برای انتخاباتی که در پیش داریم یک لیست بیرون بیاید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب: 141659 :www. etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین