پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
استاندار گلستان با بیان اینکه موزه روستایی گلستان نیازمند توجه ویژه است خواستار احیا و ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان شد.

شعار سالحسن صادقلو عصر دوشنبه در نشست با سرمایه گذاران بخش گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های غیر دولتی استان گلستان اظهار کرد: مشکلاتی که فعالان گردشگری استان مطرح کردند بخشی مشکلات استانی است و قابل حل است اما بخشی نیاز به پیگیری در تهران دارد.

وی افزود: گلستان دارای ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری است تا جایی که از ۱۱ اقلیم دنیا هفت اقلیم را در گلستان داریم.

صادقلو ادامه داد: گلستان دارای دو هزار گونه از گیاهان ایران است که این مهم هم یکی از ظرفیت های ویژه این استان است.

وی اضافه کرد: گلستان از اولین های گیاهان دارویی در کشور است و با مباحث و میراث طبیعی قابلیت ایجاد دومین جای ژئوپارک کشور را دارد.

استاندار گلستان تصریح کرد: گلستان یکی از استان هایی است که دارای میراث بزرگ تاریخی است و برج رادکان و قابوس یکی از قابلیت های ما در این حوزه است.

صادقلو خاطرنشان کرد: گل فشان، ۲۰۰ خانه تاریخی، شهر جرجان و دیوار تاریخی و همچنین ۳۳۰ دانشمند جرجانی از دیگر ظرفیت های گلستان در حوزه میراث و گردشگری است.

دیوار گرگان گویای تاریخ گران بهای کشور است

وی با بیان اینکه مطالبات استان چند موضوع محوری است، گفت: دیوار گرگان با ۲۰۰ کیلومتر طول و دارای قلعه و معماری خاص، گویای تاریخ بسیار گران بها در کشور است.

صادقلو گفت: تاکنون در حوزه مطالعات دیوار تاریخی گرگان بودجه گذاشتیم و خواهش ما این است با توجه به زودبازده بودن آن در میراث این اثر ثبت جهانی شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: نوبت ثبت جهانی دیوار گرگان نیاز به توجه ویژه دارد زیرا ما استان تازه بنا گذاشته شده هستیم.

صادقلو با تاکید بر اینکه این مهم باید در راستای توازن بخشی به استان ها اتفاق بیفتد، اصافه کرد: خواهش ما این است که احیاء دیوار گرگان و ثبت جهانی آن و تقویت موزه روستایی که در راستای هویت بخشی یک نسل است، با سرعت محقق شود.

وی گفت: گلستان به دلیل قومیت های مختلف و دانش بومی در راستای توسعه روستایی ظرفیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه درآمد پایدار و توسعه روستایی از حوزه گردشگری امکان پذیر است، گفت: راه زدیم و عمران کردیم در روستاها اما همچنان شاهد مهاجرت به شهرها بودیم.

صادقلو با بیان اینکه در حال تدوین کتابچه دانش بومی روستایی گلستان هستیم،گفت: گلستان دارای ۱۸ میلیون مسافر عبوری است و باید از معبر به مقصد تبدیل شود.

وی به انتقال هشت خانه تاریخی و اختصاص ۶۰۰ هکتار از اراضی قرق به موزه روستایی گلستان اشاره کرد و گفت: در این راستا به پشتیبانی نیاز داریم.

استاتدار گلستان با بیان اینکه فرمت گرگان تاریخی است، ادامه داد: در گرگان ۲۰۰ خانه تاریخی داریم و با دادن مشوق هایی به بخش خصوصی می توانیم کمبود هتل در استان را جبران کنیم.

صادقلو آشوراده را یکی از ظرفیت های گلستان اعلام کرد و افزود: قطع ارتباط با ترکمنستان به ضرر گلستان است و قطعا تبادلات اقتصادی و ارزش افزوده و گردشگری ما از این حوزه آسیب می بیند.

وی خاطرنشان کرد: گلستان قابلیت گردشگری سلامت را دارد و بسیاری از کشورهای آسیای میانه به پزشکی ما اعتقاد دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13 شهریور 96، کدمطلب: 4078689:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین