پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: جدایی از والدین با نظر مقام قضایی و واگذاری به بهزیستی تصمیم اخذ شده برای کودکان بدسرپرست در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوان است.

شعارسال: محمد کاظمی در خصوص وضعیت کودکان بدسرپرست در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوان، گفت: در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوان درباره کودکان دارای والدین بدسرپرست پیش‌بینی‌هایی شده است، به این صورت که این کودکان با نظر مقام قضایی از پدر و مادر جدا و به مراکز حمایتی چون بهزیستی واگذار شود.

بهزیستی اجازه واگذاری کودکان به والدین بدسرپرست را تا بهبود کامل آنها ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت پیش‌بینی شده تا با واگذاری کودکان بدسرپرست به بهزیستی، مسئولان بهزیستی موظف شوند با نظارت مددکاران اجتماعی تا زمانی که والدین شرایط خاص دارند، از کودکان نگهداری و از واگذاری مجدد به والدین خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در لایحه ساز و کار مناسبی برای کودکان بدسرپرست پیش‌بینی شده است، افزود: تامین منابع اعتباری و بودجه برای بهزیستی جهت تجهیز اماکن نگهداری از این کودکان نیازمند کمک بسیار است، لذا دولت و مجلس در جریان بررسی و تصویب بودجه‌های سنواتی باید به این موضوع توجه کنند.

افزایش پذیرش کودکان بدسرپرست به دنبال افزایش آسیب‌ها

کاظمی با اشاره به افزایش پذیرش کودکان بدسرپرست توسط بهزیستی در ماه‌های اخیر، گفت: متناسب با افزایش خطرات و گستردگی آسیب‌های این چنینی باید اعتبارات بهزیستی افزایش یابد، به ویژه هم‌اکنون که ساز و کار راهگشایی در لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

کودکان بدسرپرست در مراکز بهزیستی احساس آرامش ندارند/افزایش بودجه بهزیستی لازمه تجهیز اماکن نگهداری از کودکان بدسرپرست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه بهزیستی به لحاظ مشکلات بودجه‌ای برای نگهداری مناسب از کودکان بدسرپرست با مشکلاتی مواجه شده است، لذا در بسیاری از مواقع کودکان احساس آرامش در این مراکز ندارند بنابراین اقدام به فرار کرده و متواری می‌شوند.

والدین کودکان بدسرپرست را معتادان و قاچاقچیان موادمخدر زندانی شامل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار دقیق از تعداد کودکان بدسرپرست در دست نیست، گفت: این کودکان عمدتا دارای والدین معتاد یا قاچاقچیان موادمخدر زندانی هستند، در حقیقت مهم‌ترین اعتیاد و قاچاق موادمخدر سبب بروز مشکلات برای کودکان شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 21 شهریور96، کد مطلب: 348022، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین