پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
معاون اجرایی موسسه جهادنصر گفت: اکنون از 312هزار هکتار فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، حدود 84 درصد کار انجام شده است و امیدوار هستیم که باقی‌مانده کار نیز در 19شهر خوزستان و سه شهر ایلام تکمیل شود. حسن علاقه‌بند با اشاره به آخرین وضعیت طرح 550هزار هکتاری، اظهار کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید شرایط طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام بسیار خاص شد و با پشتیبانی مقام معظم رهبری 5/ 1میلیارد دلار برای انجام این کار بزرگ اختصاص پیدا کرد.

شعار سال: معاون اجرایی موسسه جهادنصر گفت: اکنون از 312هزار هکتار فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، حدود 84 درصد کار انجام شده است و امیدوار هستیم که باقی‌مانده کار نیز در 19شهر خوزستان و سه شهر ایلام تکمیل شود. حسن علاقه‌بند با اشاره به آخرین وضعیت طرح 550هزار هکتاری، اظهار کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید شرایط طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام بسیار خاص شد و با پشتیبانی مقام معظم رهبری 5/ 1میلیارد دلار برای انجام این کار بزرگ اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: با این حمایت‌ها شرایط طرح 550هزار هکتاری کاملا متحول شد و سرعت کار و برنامه‌ریزی‌ها به‌خوبی پیش رفت. اکنون از 312هزار هکتار فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، حدود 84 درصد کار انجام شده است و امیدوار هستیم که باقی‌مانده کار نیز در 19 شهر خوزستان و سه شهر ایلام تکمیل شود. معاون اجرایی موسسه جهادنصر تصریح کرد: 260 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری تاکنون اجرایی شده که این میزان معادل حدود 14 هزار کیلومتر است. همچنین تاکنون در 173 هزار هکتار اراضی طرح 550هزار هکتاری، زهکشی زیرزمینی انجام شده که طول این زهکش‌ها 27 هزار کیلومتر است. علاقه‌بند تصریح کرد: یکی از مسائلی که با توجه به اهمیت آب و بحث صرفه‌جویی در بحث آب و افزایش راندمان آبیاری موردتوجه قرار دارد، بحث آبیاری تحت‌فشار است که 106هزار هکتار از اراضی تا پایان طرح به آبیاری تحت‌فشار تجهیز خواهند شد. همچنین در فاز دوم نیز انتظار داریم 30 درصد از اراضی، تحت‌پوشش آبیاری تحت‌فشار قرار بگیرد. وی ادامه داد: در بحث مسائل زیست‌محیطی اقدامات و تمهیداتی اندیشیده شده است که در این زمینه می‌توان به بالاآوردن 40 تا 60 سانتی زهکش‌های زیرزمینی اشاره کرد که به سود محیط‌زیست است. معاون اجرایی موسسه جهادنصر اظهار کرد: در سال‌های 91 و 92 به‌شدت با مسائلی همچون حصر اقتصادی مواجه بودیم که در این زمینه واردات ماشین‌آلات به سختی انجام می‌شد، به این منظور از صنعتگران داخلی درخواست کردیم تا به صورت تخصصی دو دستگاه را بسازند که اکنون دستگاه ترنچر برای زهکش‌های زیرزمینی در مشهد و دزفول با حمایت جهاد نصر تولید ملی شد و 50 دستگاه از آن در کشور وجود دارد. علاقه‌بند با اشاره به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری، گفت: این فاز بخشی از طرح است و باید عملیاتی شود. بیشتر اقدامات در فاز دوم توسعه‌ای است و قرار نیست در آن از آب جدیدی استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 21 شهریور 96، کدمطلب1115964، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین