پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
با استقرار دولت دوازدهم و تعیین کابینه، موضوع مهم دیگر کلیدخوردن تغییرات در حوزه استانداری‌ها است.

شعار سال: هادی حق شناس و مصطفی سالاری استاندار فعلی بوشهر به عنوان جدی ترین گزینه استاندار گیلان در دولت دوازدهم مطرح هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی که با رای بالای نمایندگان مجلس بار دیگر به عنوان وزیر کشور در دولت دوازدهم حضور یافته است، پیشتر طی سخنانی اعلام کرده بود که تا پایان شهریور پرونده تغییر و تحوالات در استانداری‌ها بسته می شود.

بر همین اساس گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره گزینه های استانداری در سراسر کشور داغ شده است. از جنوب کشور خبر می رسد که این روزها رسانه های محلی آن منطقه از قطعی شدنانتصاب محمدناصر نیکبخت استاندار فعلی همدان به عنوان استاندار هرمزگان و از اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس خبر می دهند.

از سوی دیگر تغییر مهمی که برای گیلانی‌ها نیز بسیارحائز اهمیت است گمانه حضور مصطفی سالاری استاندار فعلی بوشهر به عنوان استاندار گیلان در دولت دوازدهم است.

رسانه های جنوب کشور درحالی سالاری را گزینه استانداری گیلان مطرح کرده اند که چندی پیش مهرداد لاهوتی از تلاش نمایندگان گیلان برای ابقای دکتر نجقی خبرداده بود.

از سوی دیگر دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان به دلیل عملکرد موفق در کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری در گیلان و بهبود فضای کسب و کار به عنوان گزینه اصلی معاونت در چند وزارتخانه اقتصادی مطرح است. استانداری همدان و البرز نیز از دیگر پیشنهادات مطرح شده به دکتر نجفی است.

دکتر هادی حق شناس نماینده سابق مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر گزینه جدی استانداری گیلان است.

او کارشناسی برق را ازدانشگاه علم و صنعت تهراناخذ نموده و وارد سازمان بنادر شد. مدیرکلی بنادر و دریانوردی مازندران، خوزستان، گیلان، عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، نمایندگی مردمبندر انزلیدر دورهه فتممجلس شورای اسلامی، معاونت سازمان بنادر و دریانوردی تنها گوشه ای از سوابق اجرایی وی می‌باشد. ناگفته نماد که حق شناس از اعضای فعال ستاد انتخاباتی روحانی در استان گیلان بود و نقش ارزنده ای در دفاع از دولت ایفا کرد.

مصطفی سالاری کیست؟


سالاری متولد ۱۳۵۵ در استان بوشهر بوده وتحصیلکرده لیسانس رشته حقوق، فوق‌لیسانس حقوق عمومی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (با کسب رتبه اول)، دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است. سالاری در سال ۱۳۸۱ جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته است. وی هم‌اکنون استاندار بوشهر و با حکم بیژن زنگنه، عضو کارگروه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران شد. او قبل از این، رئیس پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت بود.مصطفی سالاری در جریانانتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از اعضایستاد مرکزی انتخابات روحانیو مسئول هماهنگ‌کننده ستادهای انتخاباتی در مناطق جنوب کشور بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیار میرزا، تاریخ 15 شهریور 96، کد مطلب: 346813: www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین