پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
با آغاز دولت دوازدهم و تعیین کابینه یکی دیگر از پر بحث‌ترین موضوعات در محافل رسانه‌ای و سیاسی بحث تغییر مدیران استانی است که هر روز اخبار ضد و نقیضی در این باره به گوش می رسد و بر اساس شنیده ها برخی از استانداران تا پایان شهریورماه تغییر می کنند.

شعار سال: درحالی که چند روز از حرکت چرخه دولت دوازدهم می گذرد بازار گمانه زنی ها و انتصابها داغ است، از بحث تغییرات کابینه دولت دوازدهم که گذشتیم به بحث تغییر در مدیران ارشد استانی رسیدیم.

استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند. استانداران نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده‌دار خواهند بود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هفته گذشته در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سطح استانداران و فرمانداران تغییراتی در دولت دوازدهم خواهید داشت اظهار کرد: حتما تغییراتی در سطح استانداران و فرمانداران خواهیم داشت.

همچنین رحمانی فضلی، چندی پیش در گفت‌وگویی با رسانه ملی بابیان اینکه بنا داریم جابجایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، گفت که «تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور این تغییرات انجام شود.»

تصمیم گرفته شده است یکی از ویژگی‌های استانداران انتخابی این باشد که از افراد بازنشسته استفاده نشود و میانگین سنی استانداران ۵ سال کاهش یابد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به استاندارانی که این روزها بیشتر زمزمه تغییر آنها به گوش می رسد:

اصفهان

در حالی که نخستین دوره شورای شهر اصفهان است با 13 عضو آن از یک جبهه سیاسی انتخاب شده‌اند و پس از 14 سال حضور اکثریت یک جناح، مدیریت شهری اصفهان را جناح دیگری در دست گرفته است ، شنیده ها حاکی از آن است که تغییر استاندار اصفهان نیز در دست بررسی است. رسول زرگر پور استاندار فعلی اصفهان است. در حالی که اکثر ظن ها برای انتخاب جایگزین رسول زرگرپور در استانداری اصفهان، گزینه هایی همچون محمود حسینی و حسین رضایی را هدف قرار داده بود اما گمانه های جدید خبر از طرح گزینه هایی همچون مرتضی بانک، مشاور روحانی و طباطبائی نژاد که پیشتر نماینده اردستان در مجلس بود، دارد.

هرمزگان

با تصویب هیات دولت در سال 92 جاسم جادری به عنوان استاندار هرمزگان معرفی شد. استانداری هرمزگان جز گزینه هایی است که اخبار و شنیده ها درباره رفتن وی از استانداری هر روز قوت بیشتری می گیرد. بسیاری از ساکنان این استان معتقدند استاندار باید از گزینه های بومی منطقه انتخاب شود. این در حالی است که جادری در پاسخ به این که آیا رایزنی درباره ابقای شما در استانداری شده است، یا خیر، بهایسکانیوزگفت: خیر هنوز رایزنی نشده است.

سیستان و بلوچستان

علی اوسط هاشمی ، سیاست‌مدار اصلاح طلب و استاندار استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم است. در این باره شنیده شده است علی اوسط هاشمی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان به استانداری تهران خواهد آمد و استاندار تهران به یکی از وزارت خانه می رود .

کهگیلویه و بویراحمد

یکی از استانهایی که به نظر می رسد شاهد تغییر بالاترین مقام سیاسی و اجرایی و مدیران زیر مجموعه خود باشد استان کهگیلویه و بویراحمد است. بر اساس شنیده ها موسی خادمی ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید خود را آماده اسباب کشی از ساختمان استانداری کند. رسد،

مازندران

به احتمال زیاد استانداری مازندران از جمله استاندارانی خواهد بود که در دوره دوازدهم ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد.در استان مازندران برخی از منتقدان معتقدند که نتوانستند به اهداف خودشان در استان برسند به این دلیل که ربیع فلاح بارها و بارها اعلام کرد که در استان تنها به فکر توسعه استان و تلاش در این راستاست و به همین دلیل نیز توانست در استان خرد جمعی را متوجه خود کند.

خراسان رضوی

زمزمه‌های تغییر استاندار خراسان رضوی در این شهر منتشر شده است و به برخی ادارات نیز رسیده است رسیده است.علیرضا رشیدیان استاندار فعلی خراسان رضوی است.

در همین ارتباط عضو هیئت رئیسه شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی شرایطی ویژه داشته و به واقع استانی ملی است و مناسب است گزینه‌ پست استاندار نیز یک مدیر در سطح ملی باشد.

از آنجایی که تصمیم بر این است که یکی از ویژگی‌های استانداران انتخابی این باشد که از افراد بازنشسته استفاده نشود احتمال برکناری رشیدیان قوت گرفته است.

خراسان جنوبی

علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی است.استان خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که پس از انتخابات 7 اسفند شایعه تغییر استاندار آن به گوش رسید و هم اکنون چند روزی است در شبکه های اجتماعی جابجایی استاندار خراسان جنوبی مطرح است و گزینه های زیادی نیز برای نشستن بر کرسی مقام عالی دولت در استان از سوی افراد و جناح های مختلف مطرح می‌شود.

بهروز بنیادی یک عضو فراکسیون امید و عضو مجمع نمایندگان استان های خراسان در این ارتباط گفته است: در خصوص تغییر مدیران در مجمع نمایندگان استانهای خراسان تصمیم گیری‌هایی شده است.

استاندار ایلام

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ایسکانیوزدر خصوص اینکه در دولت دوازدهم برای ابقای شما در استانداری مذاکره ای شده است یا خیر گفت: در دولت دوازدهم حضور دارم. حتی اگر به عنوان استاندار حضور نداشته باشم به عناوین دیگری هستم اما هنوز مذاکره ای در این خصوص با من صورت نگرفته و به زودی تصمیماتی برای استانداران گرفته خواهد شد.

در روزهای گذشته شایعاتی پیرامون احتمال تغییر استاندار ایلام در محافل سیاسی و فضای مجازی شکل گرفت. هر چند باید گفت مروارید استاندار بومی ایلام است و عملکرد وی در چهار سال گذشته بسیار بی حاشیه بوده است همچنین در تعامل با ستاد تدبیر و امید نیز بسیار هوشمندانه و معقولانه برخورد کرد. لذا تغییر وی کمی دور از ذهن به نظر می رسد و می توان گفت شایعات در این باره دلایل مستحکمی ندارد.

زنجان

اسدالله درویش امیری استاندار زنجان در پاسخ به این که آیا در دولت جدید در استانداری باقی خواهید ماند و در این خصوص با شما مذاکره ای صورت گرفته است یا خیر ،به ایسکانیوز گفت: من جزو آخرین انتصابات دولت یازدهم در استانداری بودم و در حال حاضر دوازدهمین ماهی است که در زنجان حضور دارم؛ اگر دولت مصلحت بداند با عشق و علاقه به کار خود ادامه خواهم داد، به این دلیل که یک سال برای عملیاتی کردن برنامه های یک فرد فرصت کافی و لازم نمی باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اولین سال فعالیت هر شخص سال شناخت کامل است، اگر چه سابقه بیست ساله ای در وزارت کشور داشته ایم اما در عین حال با مسایل استان کاملا باید آشنا می شدم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در این باره با اشاره به انتظارات نمایندگان از استاندار بیان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین نمایندگان استان زنجان وجود دارد و به دنبال توسعه و پیشرفت استان و شهرستان‌ها بوده و برای نمایندگان فرقی ندارد که چه کسی به عنوان استاندار انتخاب شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:831902، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین