پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه برنامه ناظم الشریعه برای جوانگرایی تیم ایران درست است، گفت: رفتار مسئولان نسبت به فوتسال تاسف آور است.

شعار سال: محمد کشاورز  به وضعیت تیم ملی فوتسال ایران در آستانه رقابتهای آسیایی داخل سالن پرداخت و از رفتار مسئولان در قبال تیم ملی و عناوینی که به دست آورده، انتقاد کرد. این بازیکن همچنین تاکید کرد که فکر و ذکر بازیکنان گیتی پسند قهرمانی دوباره در لیگ برتر است.

مشروح گفتگوی کشاورز در ذیل می آید:

* آقای کشاورز! فکر می کنید تیم ملی فوتسال بتواند عنوان قهرمانی در مسابقات داخل سالن آسیا را تکرار کند؟

- محمد کشاورز:برای بازیکنان و مربیان تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. حس می کنم شرایط تیم ملی خوب است. شاکله اصلی این تیم هم حفظ شده است و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در تیم ملی هستند.

* بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ از تیم ملی خداحافظی کردید. دوری از تیم ملی برای شما سخت نیست؟

-سخت که هست. یک جورهایی عادت کرده بودم که در تیم ملی باشم. ما زحمات زیادی در تیم ملی کشیدیم ولی باید جا را برای بازیکنان جوان باز می کردیم تا خودشان را پیدا کنند و نتیجه ای بهتر از جام جهانی کلمبیا در مسابقات ۲۰۲۰ بگیرند.

* این روزها اظهارات مختلفی درباره جوانگرایی در تیم ملی فوتسال اظهارات مختلفی صورت می گیرد. به نظر شما راهی که سیدمحمد ناظم الشریعه برای جوانگرایی تیم ملی در پیش گرفته، درست است؟

- تیم ملی اگر جوانگرایی نکند به مشکل می خورد. به نظرم باید جوانگرایی طوری صورت بگیرد که به شخصیت تیم ملی لطمه وارد نشود. در واقع باید جوری این برنامه را عملی کرد که هم جوانگرایی کرده باشیم و هم به قهرمانی در تورنمنت های پیش رو برسیم. فوتسال ما این پتانسیل را دارد چون جوانهای آینده داری در فوتسال وجود دارند. فکر می کنم راهی که ناظم الشریعه در پیش گرفته، درست است. اگر همین الان به ترکیب تیم نگاه کنید متوجه می شوید نسبت به جام جهانی گذشته چهار، پنج تغییر صورت گرفته است.

* صحبت از شخصیت تیم ملی کردید. با اتفاقاتی که در جشن بدرقه تیم ملی رخ داد و همچنین تعویق پرداخت پاداشها و کم کردن مبلغ آن آیا شخصیتی برای تیم ملی باقی مانده است؟

- از رفتار مسئولان نسبت به تیم ملی فوتسال ایران تاسف می خورم. ما آنقدر راجع به حق و حقوق تیم ملی و بازیکنان حرف زده ایم که هم خودمان خسته شده ایم و هم این موضوع لوث شده. شنیدم که در مراسم بدرقه تیم ملی به بازیکنان پاوربانک داده اند. این مایه تاسف است. اینکه چرا نمی توانیم شان تیم ملی را حفظ کنیم، جای سئوال دارد. بازیکنان تیم ملی فوتسال دیگر باید چه کار کنند که دیده شوند؟

* انتقاداتی هم درباره برگزاری مراسم برترین های فوتسال وجود داشت. برگزاری این مراسم را چطور دیدید؟

- اگر درباره جایزه این مراسم صحبت نکنیم، بهتر است. خود مسئولان هم قبول دارند که این جایزه ها دست گرمی بوده است! صحبت کردن درباره جایزه مراسم بهترین ها برای کسانی که آنها را به دست آورده اند هم خوب نیست. بگذاید یک مطلب را بگویم. نفس برگزاری مراسم خوب بود. همین که برگزاری این مراسم استارت خورد و پخش تلویزیونی هم داشت، اتفاق خوبی بود. بازیکنان فوتسال متوجه شدند که دیده می شوند و این موضوع انگیزه آنها را در آینده بیشتر می کند.

با این حال یکسری مشکلات در برگزاری مراسم وجود داشت. مثل محل برگزاری جشن که اصلا جای خوبی را انتخاب نکرده بودند و ای کاش جای مرتب تر و شکیل تری انتخاب می شد بخصوص اینکه رئیس فدراسیون فوتبال و معاون وزیر هم در آن حضور داشتند. مشکل دیگر برگزاری عجله ای مراسم بود. معمولا در این مراسم ها به بهترین ها فرصت می دهند که ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه صحبت کنند و از کسانی که دوست دارند تشکر کنند. البته گویا به خاطر پخش تلویزیونی این مراسم، فرصت زیادی در اختیار برگزار کنندگان مراسم نبوده است.

* آیا انتقادی به نحوه انتخاب افرادی برگزیده فوتسال وارد بود؟

- من درباره کسانی که انتخاب شدند حرفی ندارم ولی از نبود بعضی ها در لیست بهترین ها، واقعا تعجب کردم. مثلا در بخش بهترین مربی، این عنوان حق رضا لک بود که با گیتی پسند قهرمان لیگ شد و جایزه اش را هم گرفت ولی چرا جواد اصغری مقدم که با دبیری نایب قهرمان شد و یا علی افضل که با مس عملکرد خوبی داشت، در لیست بهترین ها نبودند؟ به نظرم جای بچه های تیم دبیری در میان کاندیداهای بهترین ها خالی بود. بهتر بود راجع به انتخاب ها بیشتر فکر می کردند اما در کل برگزاری این مراسم جای تشکر دارد.

* به عنوان سئوال پایانی؛ آیا گیتی پسند امسال عنوان قهرمانی را از آن خود می کند؟

- تمام تلاش و برنامه ریزی ما و فکر و ذکر بازیکنان همین است که قهرمان لیگ شویم. در حال حاضر تمریناتمان بدون بازیکنان ملی پوش آغاز شده است و یک مقدار کار بدنی و تاکتیکی می کنیم. ان شاءالله بعد از پایان مسابقات داخل سالن آسیا، بازیکنان ملی پوش هم به تمرینات اضافه می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کدمطلب:4086388، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین