پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
تیم ملی فوتسال ایران در دیدار رده‌بندی هشتیمن دوره رقابت‌های جام جهانی مقابل پرتغال، هموطنان کی‌روش در ضربات پنالتی به برتری رسید و برای اولین بار در تاریخ مقام سومی را از آن خود کرد.

شعارسال: تیم ملی فوتسال ایران در دیدار رده‌بندی جام جهانی مقابل پرتغال قرار گرفت که در وقت قانونی به تساوی 2 بر 2 دست یافت اما شاگردان ناظم‌الشریعه در ضربات پنالتی مقابل حریف اروپایی نخود با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسیدند و برای اولین بار در تاریخ فوتسال ایران مقابل سومی جهان را از آن خود کردند.

تیم ملی فوتسال ایران در این دیدار بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و از حریف اروپایی خود به مراتب بهتر ظاهر شد تا جایی که طبق آمار ارائه شده شاگردان ناظم‌الشریعه 57 درصد توپ و میدان را در اختیار داشتند و 43 بار برای رسیدن به گل تلاش کردند در حالی که پرتغالی‌ها با 43 درصد در اختیار داشتن توپ و میدان 37 بار برای رسیدن به گل تلاش کردند.

15 شوت ایرانی‌ها داخل دروازه و 15 شوت خارج چارچوب بود، 20 بار پرتغالی‌ها توپ را به درون دروازه ایران شلیک کردند و 11 بار هم شوت حریف پرتغالی به بیرون رفت. بازیکنان ایران 13 بار در دفاع موفق ظاهر شدند و پرتغالی‌ها 6 بار در این امر موفق نشان دادند.

داور ایتالیایی این مسابقه در این دیدار 16 بار به نشانه خطا بازی را متوقف کرد که سهم ایران 7 بار و سهم پرتغال 9 بار بود. 2 بار هم داور از کارت قرمز استفاده کرد که در این موضوع هر دو تیم یک بر یک مساوی بودند. داور مسابقه 2 کارت زرد به بازیکنان ایران دارد و یک کارت زرد هم به بازیکن پرتغال نشان داد.

شاگردان ناظم‌الشریعه 13 ضربه کرنر زدند در حالی که بازیکنان پرتغال تنها 4 ضربه کرنر زدند.

تیم ایران یک گل از روی نقطه دوم پنالتی به ثمر رساند. علیرضا صمیمی 18 بار توپ را مهار کرد و دروازه‌بان پرتغال نیز 13 بار در این مورد موفق عمل کرد.

بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران پس از این پیروزی به سمت محمد کشاورز کاپیتان مصدوم تیم ملی رفتند و شادی خود را با او تقسیم کردند. کشاورز که آخرین حضور خود را در تیم ملی تجربه می‌کرد با چشمانی اشک‌بار بازیکنان را در آغوش گرفت. همچنین برای آخرین بار بازوبند کاپیتانی بر بازوی محمد کشاورز بسته شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مهر1395، کدخبر: 13950710001713: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین