پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
تیم ملی فوتسال ایران 24 سال بعد از نمایش درخشان در هنگ کنگ، فصل تازه‌ای از این رشته تیمی رقم زد و با یک پله صعود روی سکوی سوم رقابت‌های جام جهانی 2016 ایستاد تا با این نتیجه فوتسال ایران در تاریخ ورزش‌های تیمی به عنوان نخستین مدال آور در مسابقات جهانی شناخته شود.
شعارسال: ٭ علی‌اصغر حسن‌زاده: غیرت بچه‌ها نشان داد که برای کسب مدال به جام جهانی آمده‌ایم و این مدال حق ما بود.

٭ علی صانعی(سرپرست): شایستگی بازیکنان رسیدن به مرحله فینال و سکوی قهرمانی بود، هرچند این مقام هم کمتر از عنوان قهرمانی نیست.

٭ علیرضا صمیمی: اختلاف زیادی بین سومی و چهارمی در جهان وجود دارد و اگر چهارم می‌شدیم هیچ کاری انجام نداده بودیم.

٭ احمد اسماعیل پور: خدا را شکر که توانستیم به‌عنوان نخستین تیم در رشته‌های تیمی، به عنوان سومی جهان دست پیدا کنیم.

٭ مهدی جاوید: در ضربه پنالتی که پشت توپ ایستادم مطمئن بودم که گل می‌شود و شکر خدا این اتفاق افتاد و توانستیم خوشحالی را برای کشورمان به ارمغان آوریم.

٭ محمد کشاورز: از اینکه نقش کوچکی در تاریخ‌سازی فوتسال ایران داشتم و در اوج و در بهترین شرایط خداحافظی کرده‌ام خوشحالم.

٭ ناظم‌الشریعه(سرمربی): باید سر تا پای این بچه‌ها را طلا بگیرند. نان یکدلی و یکدستی‌مان را خوردیم. امیدوارم که فوتسال همیشه روی سکو برود و این موفقیت‌ها همیشه تکرار شوند.

٭ حسین طیبی: یک روز به یاد ماندنی را رقم زدیم. تیم‌ ‌ملی فوتسال نشان داد که در دنیا جزو برترین‌ها است و اگر شرایطش بهتر شود می‌تواند قهرمانی را هم به دست بیاورد.

فوتسال ایران پس از کسب این مقام به عنوان یک مدعی جهانی به افقی بلندتر یعنی حضور در فینال و حتی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام جهانی پیش رو می‌اندیشد. خبرنگار «ایران» با سه نفر از نامداران و ریش‌سفیدان این رشته به گفت‌و‌گو نشست و نظرات‌شان را در خصوص آینده این ورزش تیمی شگفتی ساز جویا شد.

* شمس: همه در این افتخارآفرینی شریک هستند

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در مورد مسابقات تیم ملی در جام جهانی می‌گوید:«فوتسال ما در این تورنمنت نقاط مثبت زیادی داشت اما نقطه ضعف اصلی تیم ملی در این مسابقات ناهماهنگی تیم درانجام کارهای دفاعی بود.» او می‌افزاید:«یکی از نکات مثبت فوتسال ما جبران عقب‌افتادگی بود، ما در 3 بازی توانستیم بازی باخته را با برد پشت سر بگذاریم و حتی در بازی مقابل روسیه هم در کمال شایستگی بازی را واگذار کردیم که علت آن شاید انتشار اخباری بود که در خصوص پاداش ملی‌پوشان عنوان شد.» شمس بیان می‌کند:«ای کاش در آن زمان صحبتی از پاداش نمی‌شد و تمرکز بچه‌ها به هم نمی‌خورد. ما می‌توانستیم به فینال صعود کنیم و حتی به مقام قهرمانی برسیم با وجود این کسب عنوان سومی هم بسیار شایسته بود و تنها می‌توان امیدوار بود که حق و حقوق بچه‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.» او با اشاره به این موضوع که همه در این افتخار آفرینی فوتسال شریک هستند، می‌گوید:«حتی رسانه‌ها هم در این افتخارآفرینی شریک هستند و به تیم ملی کمک کردند، نشان برنز تیم ملی فوتسال نتیجه اتحاد همه اهالی بود. بازیکنان و کادر فنی زحمات زیادی برای رسیدن به این جایگاه کشیدند و علاوه بر این فدراسیون هم در زمان برگزاری مسابقات دائماً در حال رفت و آمد بود بنابراین اجازه دهید همه در این افتخارآفرینی شریک باشیم.» سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بیان می‌کند:«طبق اعلام رسمی فیفا 16 میلیون فوتسالیست در ایران وجود دارد که این سرمایه بزرگی برای فوتسال ما به حساب می‌آید. با داشتن چنین سرمایه‌ای قطعاً خداحافظی برخی بازیکنان مثل محمد کشاورز تأثیر منفی بر تیم ملی نخواهد داشت تنها امیدوارم که کادر فنی حفظ شود تا با شرایط بهتری در جام جهانی دوره بعد حضور یابیم.»

* ابطحی: پتانسیل قهرمانی جهان را هم داریم

سید مهدی ابطحی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره کسب مقام سومی جام جهانی توسط تیم ملی فوتسال گفت: «تیم ایران مقابل پرتغال بازی خوبی انجام داد و اینکه بازیکنان توانستند نتیجه دو بر صفر را به تساوی تبدیل کنند و در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شوند کار بزرگی را انجام دادند. این را از یاد نبریم که تیم ما با تدارکات ضعیف به این مسابقات اعزام شد و اگر بازی‌های تدارکاتی مناسبی با تیم‌های مطرح جهان انجام می‌داد چه بسا در فینال هم حضور پیدا می‌کرد.» ابطحی که 24 سال پیش به عنوان بازیکن توانست در جام جهانی هنگ کنگ مقام چهارم را به دست آورد، در ادامه افزود: «وقتی ما توانستیم برزیل را ببریم بچه‌ها به آن خودباوری لازم رسیدند و بازیکنان خودشان را پیدا کردند و چه از لحاظ روانی و چه فنی تیم ما بهتر شد. من همیشه معتقد بوده‌ام که کشور ما با توجه به پتانسیلی که دارد در حد چهار تیم برتر جهان است و اگر در امکانات و تجهیزات خوب عمل کنیم حتی می‌توانیم قهرمان جهان شویم.» او با بیان اینکه فوتسال ما جایگاه اصلی خود را شناخت، اظهار داشت: «یکی از شاخصه‌های تیم ما در جام جهانی کلمبیا این بود که بچه‌ها خیلی همگن بودند و کسی دنبال این نبود که خودش را مطرح کند. ضمن اینکه ما در هر پست دو بازیکن خوب داشتیم و هم اینکه بازیکنان جوان و با تجربه در ترکیب تیم وجود داشت. یکی دیگر از شاخصه‌های تیم ما برخلاف دوره‌های گذشته این بود که قدرت ما با تیم‌های بزرگ دنیا تقریباً برابر بود و این طور نبود که خیلی اختلاف داشته باشیم و مانند دوره‌های گذشته صرفاً مقابل تیم‌های بزرگ دفاع کنیم.» وی در پایان نقش باشگاه‌ها در این موفقیت را پر رنگ دانست و گفت: «در مجموع کار اصلی برای موفقیت تیم ملی را باشگاه‌ها انجام می‌دهند، چون تیم ملی ما آن‌طور برنامه و امکانات ندارد که بتواند به این جایگاه برسد.»

* شمسایی: در بازی مقابل پرتغال حرص خوردم و لذت بردم

وحید شمسایی، ستاره نه چندان دور فوتسال ایران در خصوص افتخارآفرینی ملی پوشان می‌گوید: «افتخارآفرینی تیم ملی در مسابقات جام جهانی باعث شور و شعف همه مردم ایران شد و خدا را شکر جام جهانی با تمام بالا و پایین‌هایش به پایان رسید و با کسب این عنوان یک افتخار تاریخی نصیب ورزش‌های تیمی ایران شد.» او می‌افزاید: «از امروز به بعد کارمان سخت‌تر خواهد شد چرا که همه تیم‌های دنیا تیم ملی فوتسال ما را به گونه دیگری نگاه می‌کنند. فوتسال ما چندین سال است که مورد احترام بهترین تیم‌های دنیاست و این عنوان موجب می‌شود تا دنیا احترام بیشتری برای فوتسال ما قائل شود.»

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بیان می‌کند: «نباید این افتخارآفرینی فوتسال مقطعی باشد بلکه باید فوتسال ما به کسب مقام و ایستادن روی سکوی دنیا عادت کند. نخستین حرکت تیم ملی در این دوره از مسابقات جام جهانی حضور در جمع 4 تیم برتر بود و حرکت دوم رسیدن روی سکو که خوشبختانه این دو گام بخوبی برداشته شد.» شمسایی که در دوران حضورش در تیم ملی به جایگاهی در مسابقات جام جهانی دست نیافت در خصوص تمایلش به حضور در جمع این تیم می‌گوید: «اگر قرار بود این اتفاق برای من بیفتد در زمان حضورم این موضوع عملی می‌شد، قسمت نبود در دوران ما این جایگاه به دست بیاید. در حال حاضر فقط می‌توانیم برای تیم ملی دعا کنیم و حرص بخوریم، در بازی مقابل پرتغال حرص خوردم و لذت بردم.» او ادامه می‌دهد: «این موفقیت متعلق به همه افرادی است که برای این ورزش زحمت کشیده‌اند. فوتسال ما پتانسیل بزرگ شدن را داشت و ما در دوران حضورمان فرصت‌های زیادی از دست دادیم اما خوشبختانه همین تیم توانست فرصت‌های از دست رفته را جبران کند.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 23، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395، شماره: 6326.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
گل کوچیک توی خون ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین