پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
وزیر ورزش در جلسه با روسای فدراسیون‌ها تأکید کرد: اساسنامه‌ها مورد اصلاح قرار بگیرد.

شعارسال: بعد از نامه کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی به ایران مبنی بر دخالت دولت به امور فدراسیون‌ها، جلسه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیو‌ن‌ها عصر روز شنبه برگزار شد.

گودرزی در ابتدای جلسه بحث دخالت دولت را در انتخابات مورد بحث قرار داد و از روسای فدراسیون‌های حاضر در جلسه پرسید، آیا وزارت دخالتی دارد یا خیر؟‌ روسای فدراسیون‌ها نیز تأکید کردند دولت دخالتی در انتخابات نداشته و در پاسخی که به فدراسیون‌های جهانی فرستاده‌اند این موضوع را تأکید کرده‌اند.

در این نشست همچنین گودرزی خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها شد و از روسا خواست این موضوع به‌سرعت در دستورکار قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز شد.

وزیر ورزش با توجه به نامه فدراسیون‌های جهانی خواستار بازنگری در اساسنامه‌ها شد تا اگر ایرادی دارد برطرف شود.

در جلسه روز شنبه همچنین محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک توضیحاتی را در خصوص جداسازی از کمیته المپیک ارائه داد و اعلام کرد اساسنامه پارالمپیک نیز باید تا موعد مقرر تصویب شود.

اصلاح برخی از بندها و تبصره‌های اساسنامه کمیته ملی المپیک از یک سال پیش در دستورکار کمیسیونی قرار گرفته، اما این اساسنامه باید در ابتدا به تصویب اعضای مجمع برسد تا برای تأیید نهایی به IOC ارسال شود.

ماده١٠ اساسنامه فدراسیون‌ها این اختیار را به وزیر ورزش می‌دهد که روسای فدراسیون‌ها را انتخاب یا برکنار کنند، موضوعی که این روزها کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌های جهانی خواستار اصلاح آن شده‌اند.

نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها در حالی برگزار شد که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی حضور نداشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17مهر1395، کدخبر: 13950717001451: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
خدا می داند که اساسنامه های جدید چه خواهند شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین