پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از ثبت ۳۲ مورد وقف جدید در این استان خبرداد و گفت: در مانه و سملقان یک منزل مسکونی به ارزش ۲ میلیارد ریال برای تهیه مخارج دارویی بیماران سرطانی وقف شده است.

شعار سالسید رئوف سیدنژاد صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: برنامه‌های اوقاف در ایام محرم و صفر با هدف معرفی قیام اباعبدالله الحسین(ع) و و اجرای نیات مومنانه واقفان٬ در سراسر استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم در این مراسمات اهداف واقفان خیراندیش را اجرا کنیم.

وی افزود: برگزاری مراسمات محرم با حضور مبلغین و مشاورین٬ امسال با نام "بصیرت عاشورایی" نام‌گذاری شده و معتقدیم در هر مقطع زمانی باید از قیام کربلا و عاشورا درس‌هایی را به جامعه اسلامی منتقل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: 51 مبلغ برای برپایی نماز ظهرعاشورا در سراسر استان خراسان شمالی حضور دارند و 15 ایستگاه صلواتی برای عزاداران حسینی در نظر گرفته شده است.

سیدنژاد با بیان برنامه‌های دهه اول محرم در استان اضافه کرد: چهار برنامه محوری همایش شیرخورارگان حسینی در نخستین جمعه محرم٬ تجمع لبیک یا حسین در دوم محرم٬ همایش نوجوانان حسینی در 6 محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی در 12 محرم٬ از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه امام‌زادگان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

این مسئول در زمینه طرح‌های اوقاف و امور خیریه برای اجرای نیات واقفین افزود: مهم‌ترین هدف ما اجرای صحیح نیت‌ پاک و مومنانه واقفان است و امیدواریم در این راه موفق بوده باشیم. در سال جاری 32 وقف جدید در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده که سهم بجنورد 7 ٬ جاجرم 2 ٬ شیروان 8 ٬ فاروج 11 و اسفراین یک‌ مورد بوده است. در شاخص‌ترین نمونه سال 96 ٬ در مانه‌وسملقان یک باب منزل مسکونی به مساحت 130 مترمربعبه ارزش 200 میلیون تومان برای تهیه مخارج دارویی بیماران سرطانی وقف شده است.

مدیر کل اوقاف بیان داشت: باید وقف‌هایی در زمینه ازدواج٬ قرآن٬ تهیه مخارج بیماران خاص٬ لوازام التحریر دانش‌آموزان نیازمند و حتی پیش‌برد مسائل هسته‌ایی که نیاز امروز جامعه ما است٬ شکل گرفته و برای ثبت آن‌ها فرهنگ‌سازی و تلاش شود.

وی افزود: اکثر نیات واقفین ما مشروط به زمان و مکان خاصی است و به خصوص در ایام محرم موظف هستیم نیات واقفین را در همان زمان و مکان اجرا کنیم. برای محرم و صفر امسال٬ نزدیک به یک‌میلیارد تومان وقف و نذورات انجام شده که امیدواریم متولیان به‌خوبی از عهده امور برآیند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 27 شهریور 96، کدمطلب:1522612، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین