پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
یک فعال محیط زیست با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ محیط زیست گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان محیط زیست هستند که در این خصوص نقش محوری ایفا می کنند.

شعار سال: مظفر افشار پنج شنبه شب در همایش بلوط و سمندر در تالار فرهنگ اندیمشک افزود: توجه به جایگاه محیط زیست امروزه به عنوان یکی از مهمترین مسائل جامعه است.

وی اظهار کرد: افزون بر 60 درصد اکسیژن زمین توسط درختان تولید می شود و زندگی بشر ارتباط تنگاتنگی با حفظ محیط زیست و گونه های مختلف درختی و گیاهی دارد.

افشار گفت: توجه به درختان بومی در منطقه و از جمله درخت بلوط به عنوان سرمایه های محیط زیست یک ضرورت است.

پدر بلوط ایران در ادامه افزود: در سایه توجه جدی و حفظ درختان آثار نامطلوب ریزگردها نیز که عامل بیماری هستند نیز کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: طرح احیای درختان بلوط شمال خوزستان باید جدی گرفته شود تا آثار مثبت آن در جامعه مفید واقع شود.

مهدی سراج الدین رییس محیط زیست اندیمشک هم با تشریح لزوم توجه به محیط زیست گفت: آگاهی بخشی به جامعه یکی از نیازهای امروز برای داشتن محیط زیست سالم است.

رییس اداره منابع طبیعی اندیمشک نیز گفت: شهرستان اندیمشک دارای 150 هزار هکتار مرتع و 80 هزار هکتار جنگل است که حفظ این سرمایه ها نیازمند امکانات و شرایط خاص است.

جهانشیر سراج الدین افزود: در زمان حاضر یگان منابع طبیعی دارای دو نیروی انسانی است که جوابگوی حجم زیاد کاری با توجه به آتش سوزی های مداوم نمی باشد.

در این آیین که با مشارکت انجمن حفظ و احیا دارستان الوار زاگرس، انجمن دوستان سبز زاگرس، سفیر سمندربان لرستان، اداره های محیط زیست، منابع طبیعی، آموزش و پرورش و با نظارت فرمانداری برگزار شد از جمعی از فعالان محیط زیست اندیمشک تجلیل شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1394، کد مطلب: 81920914 (5107505) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین