پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
نشست كارگروه مشترك سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت آموزش و پرورش به منظور تدوين محتواي درس ' انسان و محيط زيست ' برگزار شد.

شعارسال: در راستاي اجراي بند 2 ماده 2 تفاهم نامه منعقد شده ميان سازمان حفاظت محيط زيست با وزارت آموزش و پرورش مبني بر ارتقاي كيفيت و كميت مطالب آموزش محيط زيست در كتاب هاي درسي، در جلسه شوراي عالي وزارت آموزش و پرورش درس ' انسان و محيط زيست' براي دانش آموزان دوره دوم متوسطه تصويب شد.

اين حركت علمي و فرهنگي توسط دفتر تاليف كتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري براي اولين بار فرصتي را فراهم آورده تا دانش آموزان دبيرستاني به صورت منسجم و نظامند آموزش هاي محيط زيست را دريافت كنند.

بر اين اساس معاونت آموزش و پژوهش سازمان محيط زيست در نظر دارد با استفاده از ظرفيت كارگروه مشترك به ارتقاي آگاهي هاي محيط زيستي در نظام آموزش و پرورش در قالب برنامه ريزي و تدوين محتواهاي آموزشي و بسته هاي كمك آموزشي با وزارت آموزش و پرورش همكاري كند.

همچنين فرآيند آموزش ضمن خدمت معلمان مربوطه را نيز در اولويت همكاري هاي آموزشي خود قرار دهد.

در اين نشست مهناز مظاهري معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست نيز ضمن استقبال از اين همكاري، پيشنهاد داد: پس از تنظيم و تدوين هر فصل، كارگاهي براي آموزش همزمان و رفع نواقص برگزار شود.

همچنين محمود اماني طهراني مديركل دفتر تأليف كتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري با بيان اينكه محيط زيست يكي از دغدغه هاي آموزش و پرورش بوده و هست، گفت: طبق جدول دروس جديد دوره دوم متوسطه كه پس از برگزاري جلسات مكرر نزديك به هشت سال، اعلام شد كه از بين 25 عنوان درس جديد پيشنهاد شده، بايد پنج عنوان انتخاب و براي تصويب نهايي در شوراي عالي آموزش و پرورش اعلام شود.

وي افزود: درس ' انسان و محيط زيست' به دليل اهميت موضوع به عنوان يكي از پنج عنوان منتخب براي پايه يازدهم انتخاب شد و در نهصد و بيست و سومين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيد.

اماني ضمن تاكيد بر ضرورت مساله محور بودن محتواي كتاب مذكور، تصريح كرد: اين به آن معنا است كه محتواي كتاب بايد با زندگي دانش آموز ارتباط برقرار كند، همچنين داراي طراحي آموزشي كاربردي براي دانش آموز باشد و در نهايت به رشد و تعالي دانش آموز بيانجامد.

مديركل دفتر تاليف كتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كتاب در سال تحصيلي 97-1396 براي تدريس آماده و عرضه خواهد شد، فرصتي يك ساله براي تدوين و نگارش محتواي مناسب كتاب وجود دارد كه بايد از آن بهره برد.

نشست كارگروه مشترك سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت آموزش و پرورش به منظور تدوين محتواي درس ' انسان و محيط زيست' به ميزباني سازمان حفاظت محيط زيست و با حضور معاون آموزش و پژوهش اين سازمان و مديركل دفتر تاليف كتاب هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 24 فروردین 1395، کدمطلب: 82031443 (5271160) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین