پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تفاهم‌نامه پیوستی ایران و سوریه برای پذیرش دانشجو از سوی هر دو کشور در در تمامی رشته‌ها و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، امضا شد.

شعارسال: با حضور محمدرضا شیبانی، سفیر و مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه و همچنین ماردینی، وزیر آموزش عالی سوریه، آخرین تفاهم‌نامه پیوستی ایران و سوریه برای پذیرش دانشجو از سوی هر دو کشور در در تمامی رشته‌ها و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، امضا شد.

در آغاز مراسم امضای این تفاهم‌نامه، وزیر آموزش عالی سوریه در سخنانی از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه و به خصوص از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران قدردانی کرد.

پس از آن شیبانی، سفیر کشورمان در دمشق نیز با بیان سخنانی اظهار کرد: ایران حمایت کشور سوریه در ایام جنگ تحمیلی عراق را فراموش نکرده است؛ بنابراین امروز به پاسداشت خدمات گذشته سوریه و حمایت جدی این کشور از مقاومت اسلامی، آرزوی ایجاد پل ارتباطی بین دو کشور در تقویت و توسعه جایگاه آموزشی و فرهنگی میان دو کشور دوست را در درون خویش پرورانده و امروز از طرف وزیر آموزش عالی ایران این تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم.

شیبانی همچنین با اشاره به سابقه وجود کرسی‌های ایران‌شناسی، مراکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های حلب، دمشق، لاذقیه و حمص، درخواست کرد تا رؤسای این دانشگاه‌ها با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سوریه بتوانند بر تقویت این بخش‌ها، تلاش کنند.

سفیر کشورمان در ادامه آرزوی خود را ضرورت گسترش زبان فارسی حتی در مقاطع دبیرستان‌های کشور سوریه عنوان کرد و اطمینان داد که این موضوع توسط رایزنی فرهنگی ایران محقق شود.

وی همچنین حضور پررنگ‌تر فرهنگی ایران در دانشگاه‌های سوریه در حوزه‌های فیلم، هنر، نمایشگاه صنایع دستی، کتاب و ... با همکاری بیشتر وزارت آموزش عالی سوریه را مطرح کرد.

سپس، ماردینی، وزیر آموزش عالی سوریه در سخنانی دوباره، مسأله گسترش زبان فارسی را امری جدی و مورد تأیید نظام سوریه دانست و در مورد تقویت حضور فرهنگی ایران در دانشگاه‌های کشورش تأکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 2 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 1054192 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین