پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: تامسون رویترز پیش بینی کرد 8 دانشگاه ایرانی در سال 2016 در جمع 800 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

شعار سال: حسین سالار آملی در سمینار تخصصی دانشگاه بین الملل در ایران و سیاست های پیش رو که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد افزود: نظام آموزش عالی کشور ما بسته و درون گراست و ناهنجاری هایی در این راستا وجود دارد.

وی به تعداد کرسی های زبان فارسی در دیگر کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در 30 کشور کرسی زبان فارسی شکل گرفته است.

سالار آملی تصریح کرد: 85 درصد از دانشجویان نخبه کشور در سه کشور‌ آمریکا، انگلیس و کانادا هستند بنابراین این گنجی محسوب می شود که باید بدرستی از آن استفاده شود.

وی در ادامه به سیاست های اجرایی در راستای شکل گیری دانشگاه بین الملل اشاره کرد و افزود: بین المللی سازی آموزش عالی کشور، تاسیس دانشگاه های مشترک با کشورهای راهبردی (آلمان، اتریش، چین، روسیه، ایتالیا)، تبادل استاد و دانشجو با کشورهای راهبردی و بهره گیری از توان ایرانیان از جمله سیاست های اجرایی کشور محسوب می شود.

سالار آملی تصریح کرد: همکاری در جذب دانشجویان منطقه، فروش کالاها و خدمات دانشی با برند و همکاری کشورهای صاحب نام، حضور مراکز تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ در ایران و حضور شرکت های دانشی در پارک ها و مراکز رشد کشور از جمله سیاست های اجرایی اقتصاد دانشگاهی و دانش بنیان است.

وی در ادامه به پیش بینی تامسون رویترز برای رتبه بندی دانشگاه های کشور در سطح جهان درسال 2016 اشاره کرد و اظهار داشت: برای سال 2016 هشت دانشگاه از ایران در فهرست 800 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه شهیدبهشتی است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل به قانون ویزا و اثر آن بر پیشرفت علم و فناوری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این قانون جدید شهروندان 38 کشورشامل اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی که پیش از این با ایالات متحده تفاهم لغو روادید داشتند اگر به ایران، عراق، سودان و سوریه سفر کنند تا 5 سال نمی توانند وارد آمریکا شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین کمتر دانشگاهی را در 15 سال آینده می توان یافت که بدون بین المللی شدن به حیات خود ادامه داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري صدا و سیما، تاریخ انتشار10 بهمن 1394، کد مطلب: 1013234: www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین