پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
وزیر علوم با بیان اینکه آئین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از اسفندماه سال جاری اجرائی می شود ، گفت : دانشگاه ها تا آن زمان می توانند نظرات خود را در خصوص این آئین نامه به وزارت علوم اعلام کنند.

شعارسال: دکتر فرهادی در ششمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ،مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی ، ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی، با اعلام این مطلب که در امر ارتباطات علمی بین‌المللی بسیار جدی هستیم،اظهار داشت : به تازگی در رتبه‌بندی تایمز هشت دانشگاه ما در بین هشتصد دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

دکترفرهادی تاکید کرد: اگر دانشگاه ها قصد دارند در حوزه بین الملل وارد شوند باید زیرساخت های لازم را برای ورود به این حوزه فراهم کنند و تغییراتی در روند فعالیت خود داشته باشند.

وزیر علوم در خصوص تفاهم نامه های مشترکی که میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با مراکز آموزش عالی دیگر کشورها منعقد می شود ، گفت: باید این تفاهم نامه ها بررسی و در راستای اجرایی شدن آنها تلاش کنیم.

دکترفرهادی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی خارجی یکی از شاخص های بین المللی شدن دانشگاه ها است ، گفت : باید شاخص هایی چون استادان، پروژه ها و مقالات مشترک نیز در حوزه بین المللی شدن دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران باید در پروژه های بزرگ بین المللی حضورپیدا کند که روز گذشته طبق نشستی که با رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم مقررکردیم تا ایران در پروژه شتاب دهنده ها عضو شود.

وزیر علوم با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه‌ ششم توسعه احکام خوب و متناسبی با حوزه فعالیت های آموزش عالی پیش‌بینی شده است که به چالش‌ها توجه می‌کند و سعی در بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و ارتقای سطح علمی آنها دارد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: مجموعه‌ برنامه ششم توسعه یک برنامه حجیم است که نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و در این راستا باید دانشگاه‌ها در این زمینه تغییراتی داشته باشند تا بتوانند برنامه‌های خود را در عرصه‌های بین‌المللی راحت‌تر دنبال کنند و پاسخگوی نیازهای استادان و دانشجویان باشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، وی در پایان تاکید کرد: کار ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز انجام شده و نتایج آن به زودی اعلام می شود که بر اساس این ارزیابی دانشگاه ها در چند گونه تقسیم بندی خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12بهمن1394، کدخبر: 94111207335: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین