پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه تجهیزات فعلی آتش نشانی درتهران جوابگوی حوادث به صورت حرفه ای نیست،گفت: مدیریت در آتش نشانی درکنار امکانات و نیروی انسانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شعارسال: علیرضا رحیمی درخصوص اظهارات شهردار مبنی براینکه نیروی انسانی در آتش نشانی باید با اصول علمی و فنی روز دنیا آشنا شود،گفت: در حوزه  آتش نشانی دو موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، منابع انسانی، تیم حرفه ای و آموزش به روز برای آتش نشان، همچنین تجهیزات و امکانات نیز برای امدادرسانی بهتر مورد توجه است؛ البته این دو موضوع با نوع مدیریت در آتش نشانی نیز ارتباط مستقیم دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: اگر مدیریت درآتش نشانی درتهران و سراسر کشورحرفه ای و تابع استانداردهای بین المللی باشد، ضمن اینکه فاکتورهای مهم حوادث و ایمنی نیز درنظرگرفته شود؛ یعنی یک مدیریت کارآمد در شهرداری فعالیت می کند که با اختصاص منابع قابل قبول می توان تجهیزات حرفه ای را هم به کارگرفت.

وی تاکید کرد: دراختیار دادن تجهیزات بدون آموزش نیروی انسانی و آتش نشان حرفه ای به طورحتم هدردادن منابع است، همچنین فعالیت نیروی حرفه ای بدون تجهیزات مدرن یک نقص اساسی درسیستم محسوب می شود؛ بنابراین باید توازن قابل توجهی میان میزان تجهیزات و آموزش نیروی انسانی و تامین نیروی حرفه ای درحوزه آتش نشانی به وجودآید.

رحیمی با بیان اینکه دربرخی مقاطع در آتش نشانی مانند سازمان های دیگر از نیروهای ساده و غیرحرفه ای استفاده شده است، گفت: این نیروهای غیرحرفه ای به دلیل عدم آموزش لازم تخصصی کارآمدی لازم را درمواقع حساس ندارند، یا اینکه در برخی شرایط فراتر از نیاز سازمان نیرو جذب شده است؛ ضمن اینکه نبود امکانات در تهران کمتر و در شهرهای دیگر بیشتر است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به اینکه درشهرستان ها آتش نشانی به شدت از فقدان و نقص تجهیزات حرفه ای رنج می برد، افزود: برای این بخش باید منابع به میزان کافی تامین شود، اما درتهران آتش نشانی از حداقل امکانات برخوردار است؛ ولی برای جمعیت فعلی تهران تجهیزات جوابگوی حوادث به صورت حرفه ای نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه تجهیزات لازم و نیروی انسانی حرفه ای از نیازهای ضروری آتش نشانی است، تصریح کرد: از موارد گفته شده مهم تر مدیریت حرفه ای در آتش نشانی است.

شهردارتهران با اشاره به اینکه تهران یکی از خطرپذیرترین شهرهای جهان است، گفت:  آتش نشانی  باید توجه بیشتری به مسائل ایمنی ساخت و سازها کند.نجفی افزود: نیروی انسانی آتش نشانی باید با آخرین اصول علمی و فنی روز دنیا آشنا شود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 7 مهر 96 ، کد خبر:350047 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین