پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران باید مدنظر قرار گیرد، گفت: در یک ماه گذشته برای پروژه‌های مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در مجموع ۴۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

شعار سال: سید علی‌اکبر پرویزی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال 96اظهار داشت: مباحث پیشگیرانه در اولویت موضوع مدیریت است که باید همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در استان کارهای پیشگیرانه و مباحث ساماندهی امور در زمان بحران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: بحث پیشگیری در قبل از وقوع بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون بعد از وقوع حادثه بالاجبار باید اقدامات در راستای بر طرف ساختن حوادث صورت پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث قطعاً کاهش حوادث و تلفات را خواهیم داشتگفت: در زمینه منابع مالی نیز در کنار رفع حوادث باید قبل از آن این منابع در مباحث پیشگرانه هزینه شود.

وی افزود: با پیگیری‌هاس انجام شده از طرف سازمان مدیریت بحران و سازمان برنامه‌ریزی کشور حدود یک ماه گذشته برای پروژه‌های مدیریت بحران استان خراسان جنوبی 290 میلیارد ریال از محل اعتبارات 10 و 12 ابلاغشده است تا بین دستگاه‌هاو اعضای مدیریت بحران استان در زمینه اقدامات پیشگیرانه و موارد خاص زمان حوادث توزیع شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر آن دو مبلغ 100 میلیارد ریال و 40 میلیارد ریال به استان برای جبران حوادث ناشی از بحران اختصاص یافتهاست.

پرویزی تصریح کرد: این منابع مالی برای رفع نقاط حادثه خیز، سیل ناشی از رودخانه‌ها و راه استان هزینه می‌شود تا خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان شن به حداقل برسد.

وی با تاکید بر بیمه حوادث روستائیانافزود: بحث بیمه حوادث روستائیان باید جدی گرفته شود و روستائیان در برابر حوادث طبیعی بیمه شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در زمینه بیمه حوادث روستائیان در استان اقداماتی صورت گرفت که خیلی شیوه مطلوبی نبود اما در امسال به صورت جدی از محل اعتبارات مدیریت بحران بیمه مطمئنی برای روستائیان درنظر گرفته می‌شود.

پرویزی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را به طرح‌های و بحث‌های پیشگیرانه اختصاص دهند.

وی با اشاره بهاحداث آتش‌نشانی‌ها در بخش‌های روستاییاظهار داشت: مدیریت بحران در مناطق روستایی در راستای استفاده بهینه و تجهیز و آمادگی مراکز آتش‌نشانی‌ در زمان بحران کمک کند.

استاندار خراسان جنوبیافزود: در زمینه تجهیزات لازم نسیت برای همه ادارات وسایل مدیریت بحران تهیه شود بلکه با تجمیع و تبادل این امکانات به خوبی می‌تواناز ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کرد.

پرویزی گفت: در زمینه ارتباط بی‌سیمی و رادیویی استان در زمان بحران مشکل دارد که باید این موضوع هم در شورای تامین و مدیریت بحران استان مطرح و پیگری شود و دکل‌های مشترک و تلفن‌های ماهواره‌ای برای اعضای مدیرت بحران خریداری شود.

وی بیان کرد: در زمینه اعتبارات مدیریت بحران اولویت منابع به پروژه‌هایی که ضرورت دارند اختصاص داده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کدمطلب:1517141، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین