پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انجام مطالعات برای طرح پرورش ماهی در قفس در دو سد "جامیشان" و "زمکان" خبر داد.

شعارسال: کیاست امیریان اظهار کرد: از اردیبهشت امسال کار مطالعاتی برای بررسی امکان پرورش ماهی در قفس در سد جامیشان توسط شرکت مشاور "بندآب غرب" آغاز شد و مطالعات اولیه پنج ماهه که صورت گرفته نشان می‌دهد که امکان پرورش ماهی "قزل‌آلا" در قفس در این سد وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مطالعات همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: قرار است تا زمانی که مطالعات تمام شود فعلا(در شش ماهه دوم سال) 50 تن ماهی قزل آلا در این سد پرورش پیدا کند و موافقت اولیه آن نیز صادر شده است.

به گفته این مسئول، در ادامه مطالعات امکان تولید بیشتر ماهی قزل آلا، تولید ماهی‌های دیگر از جمله ماهیان خاویاری و همچنین شاه میگو در سد جامیشان نیز بررسی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: این مطالعات بسیار دقیق انجام خواهد شد و شاخص‌های مختلف موثر بر پرورش ماهی در قفس در سدها از جمله آمونیاک آب، نوع رسوبات، اکسیژن، دمای آب و ... در قالب آن بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سد جامیشان شرایط و امکانات مناسبی برای پرورش ماهی دارد، راه دسترسی آن مناسب است و بین سه شهرستان کرمانشاه، صحنه و سنقر واقع شده است.

امیریان خاطرنشان کرد: علاوه بر سد جامیشان، امکان پرورش ماهی در قفس در سد "زمکان" نیز بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در سد فقط در سدهایی که آب آن ها برای مصارف شرب مصرف نمی‌شود امکانپذیر است، ادامه داد: هم اکنون پرورش ماهی در قفس در دو سد تنگ حمام و زاگرس در حال انجام است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 967-2284-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین