پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای نخستین بار 2 طرح پرورش ماهی سردآبی در قفس شناور در سدهای غیر شرب این استان اجرا و به بهره برداری رسید.

شعار سال: رحمان میرزایی روز شنبه اظهار کرد: این طرح ها در سدهای زیویه کامیاران و گلبلاغ بیجار اجرا شده و سالیانه بیش از 150 تُن ماهی قزل آلای رنگین کمانی در این واحدها تولید می شود.

وی از جمله مزایای ویژه این روش آبزی پروری را سهولت در احداث و اجرا نسبت به سایر روش ها، هزینه سرمایه گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح، بهره برداری بهینه از منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی و ایجاد اشتغال پایدار بصورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد.

میرزایی افزود: قفس های اجرای این طرح در سدهای کردستان که دارای موج بلند (مواج) نیستند با استفاده از تور و بشکه های خالی ساخته و روی آب شناور می شود.

وی تاکید کرد: در این روش در دو نوبت در ماه های مهر و بهمن بچه ماهی های 100 گرمی در قفس ها رها سازی می شود و برداشت ماهی نیز در دو نوبت دی ماه و اوایل خرداد صورت می گیرد.

میرزایی محصور کردن ماهی در یک سطح کم و افزایش ضریب رشد روزانه، امکان توسعه بیشتر و قابلیت جابجایی در سطح دریاچه و کاهش هزینه جانبی تولید و پایین آوردن ضریب تبدیل غذایی را از دیگر مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره با گسترش پرورش ماهی در قفس در سدهای کردستان گفت: دو طرح دیگر در سدهای سورال و سنگ سیاه دهگلان نیز با همکاری شرکت آب منطقه ای این استان در دست اقدام است که با بهره برداری از آن ها، ظرفیت این بخش به 300 تُن در سال افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، استان کردستان با تولید سالانه بیش از نه هزار تُن ماهی سردآبی و گرم آبی و داشتن منابع آبی مناسب یکی از استان های مستعد در تولید و پرورش ماهی است.

این استان با داشتن نه سد در حال بهره برداری، 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی به لحاظ منابع آبی یکی از استان های مهم در شمال غرب کشور و از نظر تولید ماهی در این منابع آبی در بین استان های غیر ساحلی کشور در رتبه سوم و در تولید ماهی پرورشی در جایگاه نهم کشور قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 18 آذر 96، کد مطلب: 82756814، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین