پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:ظرفیت تولید ماهی در این استان به سالیانه 17 هزار تن رسید که نسبت به سال 1392 سه هزار و 600 تن افزایش یافته است.

شعار سال: کورش یزدان پناه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در سال 1392 سالیانه 13 هزار 400 تن بود.

وی بیان کرد: در این مدت 32 مزرعه پرورش ماهی در این استان بهره برداری شد که بیش از 500 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی تعداد مزارع پرورش ماهی بهره برداری شده سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد را 16 واحد به ظرفیت 2هزار تن برآورد کرد.
یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون 221 مزرعه پروزش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند که 2هزار 450 نفر در آنها مشغول بکار هستند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: در حال حاضر 57 مزرعه پرورش ماهی با پیشرفت فیزیکی 30 تا 60 درصد در این استان در حال ساخت است.
یزدان پناه گفت: در صورت بهره برداری از این طرح ها ضمن ایجاد 390 فرصت شغلی 2 هزار 725 تن به میزان تولید سالیانه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.
وی میزان سرانه مصرف ماهی در استان را 6ونیم کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان باید به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سرانه مصرف ماهی در ایران را هم اینک حدود 10 کیلوگرم ذکر کرد و افزود که میانگین مصرف ماهی در کشور در افق 1404 نیز 16کیلوگرم تعیین شده است.
به گفته یزدان پناه کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می کند.
کهگیلویه وبویراحمد با دارا بودن حدود 10 درصد منابع آبی و 11 و نیم میلیارد مترمعکب روان آب، 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26آذر 96، کدمطلب: 82766067 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین