پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن اشاره به اهمیت آموزش در مقابله با تهدیدات، گفت: رصد، شناسایی و مقابله با تهدیدات اهداف پدافند غیرعامل است.

شعار سالایرج کارخایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان،رصد، شناسایی و مقابله با انواع تهدیدها را از محوری ترین اهداف اصلی پدافند غیرعامل برشمرد و تاکید داشت: بر اساس دستورالعمل ماده ۲۱۵ برای اجرای تمام پروژه ها و طرح ها استعلام از پدافند غیرعامل اجرایی است.

و افزود: در سال های اخیر همه دستگاه ها، شهرداری ها برای اجرای پروژه ها برای رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را باید رعایت کنند چرا که پدافند غیرعامل ریشه در ادبیات دفاعی و مقاومتی جامعه اسلامی دارد که دفاع ما هم برگرفته از باورها و ارزش های فرهنگ محرم و عاشورا است همچنین باید گفت در حقیقت پدافند غیرعامل موجب افزایش مقاومت و ایجاد دفاع و مصونیت کشور در مقابل تهدیدهای دشمنان تعریف می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنانادامه داد: اندیشه و تامل در تعریف پدافند غیرعامل نشان دهنده ارتباط مستحکم بین رعایت قوانین این حوزه با امنیت ملی و داخلی کشور دارد وبه عبارت دیگر الزامات و مجموعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت می گیرد با برنامه ریزی در راستای امنیت پایدار برای توسعه،هماهنگ و همراه است.

کارخایی بیان کرد: هر چقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور باثبات و با قدرت بیشتر حرکت کنیم، می توانیم در مقابل تهدیدها برعلیه جامعه اسلامی ایستادگی و بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی در ادامه باتوجه به ماهیت اعضای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که غالباً فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی هستند از آنان خواست در راستای فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سطح جامعه برای اقشار مختلف مردم به عنوان راهبرد اساسی برای مصون سازی جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در ادامه تشریح برنامه هاو اهداف هفته پدافند غیرعاملپرداخت و اضافه کرد: از جمله مهمترین برنامه و اهداف اصلی هفته پدافند غیرعامل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، باورمندی و ترویج گفتمان این حوزه در سطح جامعه و گروه های مختلف است که در این خصوص نیاز است مسائل پدافند غیرعامل در سطوح مختلف به صورت یک باور عمومی تبدیل شود.

کارخایی همچنین آگاه سازی آحاد جامعه از عملکردها و فعالیت های دستگاه ها، ترویج و توسعه مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل باشیوه های نوین فرهنگی و هنری، جلب مشارکت فکری نخبگان و اساتید، صاحب نظران و متخصصان در حوزه پدافند غیرعامل و ایجاد تحرک و انگیزه در سطح استان برای اجرای سیاست ها و طرح های پدافند غیرعامل را از دیگر اهداف مهم هفته پدافند غیرعامل برشمرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:4105522، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین