پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از رصد تغییر ماهیت تهدیدات از عامل به غیرعامل از سوی اداره‌کل پدافند غیرعامل و برنامه‌ریزی برای رویارویی با این تهدیدات خبر داد.

شعار سال: «ایرج کارخائی» در جلسه کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی که با حضور سرهنگ هراسانیان جانشین فرمانده سپاه استان سمنان در فرماندهی سپاه استان تشکیل شد ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به فرهنگسازی در حوزه پدافند غیرعامل تأکید و اظهار کرد: بسیج می‌تواند نقش مهمی در فرهنگسازی و تبیین پدافند غیرعامل در جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به نقش بسیج مردمی در توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل افزود: جایگاه، نقش و منزلت بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حفظ و حراست از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور و مقابله با انواع تهدیدات دشمن بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این‌که کارکرد بسیج فقط در حوزه نظامی نیست، گفت: بسیج در همه بخش‌ها و حوزه‌ها فعال است و برای هر گونه تهدید و اقدامی از سوی دشمن آمادگی لازم را دارد. بر این اساس و با توجه به فراگیر بودن نقش بسیج در شهر و روستا و در حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف باید از ظرفیت و توانمندی بسیج در امر توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل بعنوان یک ضرورت جدی که مورد عنایت مقام معظم رهبری است استفاده مطلوب کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان، شکل‌گیری تهدیدات امروزی و تغییر تهدیدات از عامل به غیرعامل را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: امروز نوع تهدیدات از تهدیدات سخت به تهدیدات نرم تغییر ماهیت و محتوا داده و در کل از تهدیدات تسلیحاتی و نظامی به تهدیدات فناوری و سایبری و زیستی و غیرنظامی تبدیل شده و از این‌رو با توجه به چرخش تهدیدات، باید به مسائل و مقررات و الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل بیش از گذشته توجه جدی شده و این مهم سرلوحه اقدامات و فعالیت های ما شود.

کارخائی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بحث دفاع و امنیت و شناسی تهدیدات از طریق پدافند غیرعامل گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید بحث پدافند غیرعامل به‌صورت فراگیر، گسترده و همه جانبه در سطح جامعه و در همه دستگاه‌های اجرائی به صورت جهادی و بسیجی عملیاتی و اجرائی شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی و مستمر است و محدود به یک مقطع خاص نیست، خاطرنشان کرد: در همین راستا ضرورت دارد که همه دستگاه‌های اجرائی در مباحث مختلف اجرایی و زیرساختی توجه لازم و کافی را به مقوله پدافند غیرعامل داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی شورای پدافند غیرعامل گفت: باید توجه به ظرفیت بالای بسیج مردمی در این زمینه، همکاری، تعامل و تلاش در راستای تهدیدشناسی، ارائه مشاوره‌های تخصصی، کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، برگزاری مانورها و رزمایش‌های مختلف و مشارکت در مدیریت بحران‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جانشین فرماندهی سپاه استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های سپاه و بسیج در حوزه پدافند غیرعامل گفت: زمینه استفاده از پتانسیل بالای بسیج مردمی که در رده‌های مختلف تخصصی سازماندهی و آموزشی دیده‌اند در حوزه پدافندغیرعامل در استان فراهم است.

سرهنگ هراسانیان ایجاد همدلی، هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرائی را در پدافند غیرعامل بسیار مهم برشمرد و افزود: بسترها، امکانات و لوازم اجرای برنامه‌های اضطراری و بحرانی با کمک نیروهای بسیجی و مردمی وجود دارد. آنچه مهم است تعامل، هماهنگی و اجرای مدیریت بحران در این شرایط است تا وظایف نیروها برای فعالیت و اقدامات عملیاتی برای کمک به مردم صورت گیرد.

وی با بیان این‌که مسائل و نکات پدافند غیرعامل همواره از سوی سپاه، بسیج استان در حال عملیاتی و اجرایی است ادامه داد: بسیج یک جمعیت بزرگ و یک ظرفیت استثنایی است که می‌تواند به کمک نیروهای مردمی ایجاد و هماهنگی و تعامل بیشتر در راستای اهداف پدافند غیرعامل وارد عمل و استفاده قرار گیرد.

هراسانیان بهترین راه ارتباط با مردم را نیروی مقاومت بسیج برشمرد و افزود: نیروهای بسیجی همواره آماده خدمت‌رسانی به مردم و کمک در بحران‌ها و شرایط اضطراری هستند و یکی از وظایف ذاتی آنان شناسائی و رصد و پایش انواع تهدیدات مرتبط با استان است که متناسب با هر تهدیدی برنامه‌های مناسبی را در دستور کار خود قرار می دهند.

وی همچنین از آمادگی اجرای رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل در استان با مشارکت سپاه، بسیج و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری را خبرداد و افزود: باید با برگزاری رزمایش‌های مختلف، آمادگی‌های لازم را در شرایط خطر و بحران افزایش دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 22 بهمن 95، کد مطلب: 95112215183: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین