پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: ایمنی بازار قم تنها به بنا محدود نمی‌شود و ایمن‌سازی این مکان نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها است.

شعار سال: عیسی رضایی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: بخش خصوصی مالک بازار کهنه، بازار نو و تیمچه قم است. البته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم به اندازه توانی که در اختیار داشت هر سال برای مرمت بازار و تیمچه اعتبار اختصاص داده و در هر سه مورد مرمت انجام داده است، البته این مرمت کافی نبوده و این مکان‌ها باز هم نیازمند مرمت هستند.
وی تأکید کرد: البته ایمنی بازار تنها به بنا محدود نمی‌شود، بلکه این ایمنی شامل شبکه برق و گاز، آتش‌نشانی و... نیز می‌شود، مثلاً شبکه برق بازار با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، در نتیجه ایمن‌سازی بازار نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله اداره برق، آب، ‌ گاز، ‌ آتش‌نشانی و شهرداری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه بازار نو بازار پویا و فعالی است و در بازار فعال نمی‌توان چندان دخل و تصرف کرد گفت: طرح تبدیل بازار کهنه به بازار صنایع‌دستی نیز چند بار مطرح شد.

به گفته وی؛ حدود ۴۰ مغازه از ۱۲۰ مغازه این بازار مربوط به ساخت و عرضه اقلام صنایع‌دستی چوبی، رنگرزی هستند که البته هنوز اقدامی برای تبدیل کردن این بازار به بازارچه صنایع‌دستی گرفته نشده زیرا این طرح نیازمند مشارکت سایر نهادها از جمله شهرداری است.
وی ادامه داد: می‌توان برای تشویق کسبه برای اینکه مغازه‌های خود را به فروشگاه‌های صنایع‌دستی تبدیل کنند مشوق‌هایی مانند اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به صاحبان مغازه‌ها ارائه کرد.
تملک تیمچه قم نیازمند حمایت ملی است
رضایی با اشاره به اینکه بحث تملک تیمچه در زمان رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی قم ارائه شد و به تصویب رسید، گفت: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه طرحی با کمک استان و کشور برای تملک تیمچه به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه البته تملک تیمچه نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها و تخصیص اعتبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، افزود: با توجه به اینکه این طرح در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید می‌توان این مسئله را در سطح ملی پیگیری کرد و برای تملک آن اعتباراتی ملی تخصیص داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان قم)، تاریخ 13 مهر 96، کد مطلب: 967-5214-5: www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین