پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 464 طرح عمرانی در روستاهای استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شعار سال: کریم حبیبی انبوهی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه 530 روستا در استان قزوین دهیار دارند اظهار کرد: 109 روستای استان نیز در سال جاری صاحب دهیاری می شوند.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن دهیاران جدید، تعداد دهیاران در استان قزوین به 639 دهیار خواهد رسید افزود: در آخرین سرشماری که در سال 95 انجام شده است تعداد تعداد آبادی های استان یک هزار و 127 آبادی است که تنها 878 آبادی دارای سکنه هستند .

این مسئول با اشاره به اینکه 98 درصد جمعیت روستایی استان تحت مدیریت دهیاری ها هستند، ادامه داد: هم اکنون استان قزوین دارای 823 روستا است که با جمعیتی بالغ بر 321 هزار و 610 نفر ، 25درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس دهیاری ها تا سال 92 950 میلیارد ریال بین دهیاری ها تقسیم شده است، تأکید کرد: در چهار سال اخیر این رقم به دو هزار و 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.

انبوهی عنوان کرد: از آغاز به کار دهیاری ها در استان قزوین تا سال 92 و قبل از انتخاب دولت یازدهم دو هزار و 13 پروژه در روستاهای استان قزوین افتتاح شده است.

وی افزود: ذر طی دولت یازدهم و تا به امروز 2 هزار 779 پروژه افتتاح شده است که بیش از تمام پروژه هایی است که تا قبل از دولت یازدهم به بهره برداری رسیده اند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: محل اصلی تامین بودجه شهرداری ها از محل مالیات ارزش افزوده است که از این محل 330 میلیارد ریال در 66 ماهه امسال برای بهره برداری از 464 طرح به روستاها واگذار شده است.

وی گفت: در هفته روستا 15 خودروی مکانیزه جمع آوری پسماند توسط شرکت تعاونی دهیاری ها و شهرداری های استان قزوین تهیه شده که به 15 بخش استان واگذار خواهد شد.

انبوهی از برگزاری دوره مدیریت روستا برای اعضای شوراهای روستای استان خبر داد و تأکید کرد: در این دوره ها دو هزار 100 نفر از اعضای شورای اسلامی روستاها با روش های مدیریت روستا آشنا شدند.

وی از راه اندازی شورای عشایر استان قزوین نیز خبر داد و گفت: در آخرین سرشماری استان قزوین دو هزار و 200 عشایر زندگی می کنند که نیاز به خدمت رسانی دارند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان از سخنرانی حدیثه باقری دهیار روستای زناسوج در 15 مهر در چهارمین سال همایش ملی روز روستا که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود خبر داد و یادآور شد: : برگزاری همایش های روز روستا در بخش ها و روستاهای استان،بازدید مدیران از روستاها، تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی وهنری روستاها،افتتاح و آغاز عملیات پروژه های روستایی و برگزاری نمایشگاه های محصولات استانی و نمایشگاه های مصنوعات دستی،فرهنگی و هنری از مهم ترین برنامه های هفته روستا است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان قزوین)، تاریخ 13 مهر 96، کد مطلب: 967-5690-5: www.qazvin.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین