پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
آکادمی ورزشی آمریکا در مراسمی از تندیس جهان پهلوان تختی که اثر یک هنرمند ایرانی است و انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی به این آکادمی هدیه داده است، رونمایی کرد.

شعار سال: موزه و آرشیو هنرهای ورزشی آکادمی آمریکایی به مناسبت پنجاهمین سالروز بزرگداشت غلامرضا تختی قهرمان المپیک کشتی آزاد ایران و یکی از پرآوازترین ورزشکاران ایران از تندیس او که به دست یک هنرمند ایران بنام دکتر علیرضا خاقانی ساخته و توسط انجمن دوستی میان ساکنان آمریکای شمالی و ایران به این آکادمی هدیه شده بود، رونمایی کرد.

این تندیس که نیم تنه این پهلوان ایرانی را به نمایش می گذارد نزدیک به ۵۰ کیلو وزن و حدود یک متر ارتفاع دارد.

رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی در آمریکا (+عکس)

تختی در پنجم شهریور ماه 1309 در تهران متولد شد و در 17 دی 1346 درگذشت. او موفق به کسب نخستین مدال طلای تاریخ ورزش های ایران در المپیک 1956 در شهر ملبورن استرالیا شد.

نام تختی با کسب یک مدال طلا و دو نقره در مسابقات المپیک، یک طلا در بازی های آسیایی و دو طلا و دو نقره در بازی های قهرمانی جهان در فهرست بزرگترین ورزشکاران قرن 'فیلا' به ثبت رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 مهر 96، کد مطلب: ۳۲۹۵۱۵۳ ، www. donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین