پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کشتی‌گیر سابق شوروی: تا آن زمان از خصوصیات اخلاقی، رفتار و کردار انسانی و والای تختی خبر نداشتم اما در آنجا به عظمت، انسانیت و جوانمردی تختی پی بردم و تحت تاثیر آن قرار گرفتم.

شعارسال: تختی بین سال‌های 1950 تا 1966 در کشتی قهرمانی و پهلوانی جهان آقایی کرد. در این سال‌ها او بارها با حریفان مختلفی روبه‌رو شد اما شاید تنها کسی که می‌توانست رقابتی جدی با تختی داشته باشد، مدود بود که رابطه بسیار خوبی هم با تختی داشت. رابطه خوب مدود و تختی از زمانی آغاز شد که در مسابقات 1962 تولیدو (ایالت متحده آمریکا) این دو کشتی‌گیر به فینال وزن 97 کیلوگرم رسیدند.

این کشتی‌گیر سابق شوروی روایت جالبی هم از فینال مسابقات 1962 تولیدو دارد. وی پیش‌تر در مصاحبه‌ای در این خصوص گفته بود: «در تولیدو (1962) تختی و من دیدار نهایی را برگزار کردیم. در جریان این مسابقات، پای راستم به شدت ضرب خورده و روحیه‌ام را خراب کرده بود. فکرم متوجه تختی بود که باید با این پای مصدوم با او مبارزه می‌کردم».

وی افزود: «تا آن زمان از خصوصیات اخلاقی، رفتار و کردار انسانی و والای تختی خبر نداشتم اما در آنجا به عظمت، انسانیت و جوانمردی تختی پی بردم و تحت تاثیر آن قرار گرفتم. او که شنیده بود پای راستم ضرب دیده با این پا به خوبی مدارا کرد و هرگز نخواست با هجوم به این پا من را اذیت کند. تختی تا آخرین لحظه، مردانه و تمیز کشتی گرفت و از پای ناراحت من اصلا استفاده نکرد. او با این کارش نشان داد که یک قهرمان به معنای واقعی است. بعد از این جریان، ما دو دوست صمیمی شدیم».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: ۱۷ دی 1396 ، کدخبر: 1274507 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین