پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح نحوه و شرایط بهره‌مندی از برخی معافیت‌های پزشکی را تشریح کرد.

شعار سال: سردار موسی کمالی در این باره گفت: معافیت‌های پزشکی امر تخصصی است که باید موارد آن به طور تک‌تک در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود، با این وجود اگر چنانچه فردی مبتلا به عرق کف دست باشد و این بیماری وی ناشی از مشکلات غدد باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

وی با اشاره به بحث‌ سایر بیماری‌ها، ادامه داد: یکی دیگر از این معافیت‌ها، معافیت مربوط به دندان بود که اگر فردی در مجموع کمتر از 14 دندان داشت، از خدمت معاف می‌شد که بعضی با سوء استفاده از قانون، دندان خود را می‌کشیدند، اما در حال حاضر چنانچه این کشیدن دندان به علت بیماری‌های غددی باشد، فرد معاف می‌شود.

کمالی به طنز خطاب به این گونه افراد گفت: البته فردی که حاضر باشد به خاطر نرفتن به سربازی تا آخر عمر بدون دندان باشد، دارای مشکلات عقلی است که می‌تواند از این طریق برای معافیت اقدام کند.

وی، چاقی و لاغری ناشی از بیماری غدد را از دیگر موارد بهره‌مندی از معافیت برشمرد و اظهار کرد: چاقی و لاغری که به سبب بیماری غدد ایجاد شده باشد، می‌تواند سبب معافیت فرد شود.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، بیماری غدد آثار دیگری نیز دارد که در هنگام خدمت سربازی مشخص می‌شود؛ بنابراین بخشی از معافیت‌ها به این موضوع تعلق گرفته است.

کوتوله‌ها معاف می‌شوند

کمالی همچنین درباره شرایط بهره‌مندی از معافیت قد نیز گفت: در حال حاضر چنانچه طول قد مشمولان کمتر از 150 سانتی‌متر باشد، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند که البته در حال کم کردن این قد در آیین‌نامه جدید هستیم، چرا که به نظر ما لزومی ندارد فردی که ممکن است دارای تخصص هم باشد، تنها به دلیل کوتاهی قد از سربازی معاف شود.

شرایط بهره‌مندی از معافیت چشم

وی با اشاره به معافیت افرادی که دارای چشم ضعیف هستند نیز اظهار کرد: بر اساس قانون چنانچه مشمولین دیپلم و زیر دیپلم دارای یک چشم با نمره پنج و مجموع نمره دو چشم هشت و بالاتر باشد، می‌توانند از سربازی معاف شوند و مشمولین بالاتر از دیپلم نیز با یک چشم نمره شش و دو چشم بیش از 10 نیز از خدمت معاف خواهند شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از تصویب آیین‌نامه جدید معافیت خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه که به زودی تصویب می‌شود، تغییراتی در شیوه معافیت‌ها، به ویژه معافیت پزشکی ایجاد می‌شود.

کمالی در مورد استمرار معافیت‌ها یا اینکه آیا امکان لغو آن وجود دارد یا خیر نیز گفت: جز چند مورد از معافیت‌ها، مابقی معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گیرد، در زمان صلح دائمی است.

به گفته وی، ممکن است فردی مشمول معافیت کفالت پدر بالای 65 سال شده باشد و بلافاصله پس از اخذ معافیت، پدرش را از دست بدهد؛ اما با این وجود وی دیگر از سربازی معاف شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در حال حاضر معافیت ازدواج با معلولان اناث، معافیت ازدواج با بانوان جانباز و معافیت فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر مشروط است که بر اساس آن برای دو مورد اول تا پنج سال و برای مورد آخر نیز تا 30 ماه به افراد معافیت موقت اعطا شده و پس از آن معافیت دائمی تعلق می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31 تیر 92، کد مطلب: 92043118680 ، www. Isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین