پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که در کشور سالانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند، گفت: با اصلاح مالیات بر عرضه مواد دخانی، می توانیم علاوه بر ایجاد سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام سلامت، مصرف دخانیات را نیز کاهش دهیم.

شعارسال: دکتر ایرج حریرچی افزود: در پنج سال گذشته شیوع استعمال دخانیات در کشور از۱۴.۰۹ به ۱۴.۰۱۳ درصد رسیده است که افرایش زیادی نیست. البته شیوع مصرف روزانه سیگار، از ۱۰.۹ به ۱۰.۱ درصد کاهش یافته است یعنی در مقایسه با گذشته ۵۰۰ هزار نفر روزانه کمتر سیگار می کشند.

وی با اشاره به این که متاسفانه میزان استعمال قلیان در کشور بیشتر شده است و در پنج سال گذشته، ۴۸۰ هزار نفر به جمعیت استعمال کنندگان قلیان اضافه شده است، افزود: یک بار مصرف قلیان، معادل استعمال ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار است.

قائم مقام وزیر وزارت بهداشت، میزان شیوع استعمال سیگار در بین نوجوانان پسر (۱۳ تا ۱۵ ساله) را ۳.۴ درصد و در بین دختران را ۲.۱ درصد اعلام کرد و آن را فاجعه ای ملی خواند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دخانیات، شایع ترین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری در جهان است و در کشور سالانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانیات جان می بازند.

حریرچی با اشاره به این که هر سال ۵۰۰ هزار نفر (معادل ۵ درصد تعداد افراد بستری) در بیمارستان های کشور بر اثر استعمال دخانیات بستری می شوند،گفت: سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان از پول مردم کشور، دود می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حدود یک درصد از تولید ناخالص ملی، صرف دخانیات می شود و مستقیم و غیر مستقیم به دلیل مصرف دخانیات، سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به سلامت مردم آسیب می رسد. در چند سال گذشته هر گاه از وزارت بهداشت، استعلامی در خصوص مجوز مراکز عرضه مواد دخانی شده، ۱۰۰ درصد پاسخ منفی داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار: 14مهر1396، کدخبر: 295295864969: www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین