پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
تا قبل از انتشار آمار رسمی، باورش سخت بود چنین فاصله عمیقی بین هزینه های دولت برای یک دانش آموز و یک زندانی در کشور وجود داشته باشد.

شعار سالسال گذشته علی اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در خصوص هزینه دولت برای هر دانش آموز در ایران چنین آماری ارائه داد:

«حدود ۱۱ و نیم میلیون دانش‌آموز در مدرسه دولتی داریم که شما اگر عدد ۳۱ هزار میلیارد تومان را تقسیم بر ۱۱ و نیم میلیون دانش‌آموزان کنید، می‌بینید که میانگین هزینه هر دانش‌آموز که توسط دولت تامین می‌شود، حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دولت سالانه بابت هر دانش‌آموز میانگین هزینه می‌کند.»

بعد از انتشار هزینه های دولت برای زندانیان و محاسبه آن برای هر زندانی به آمار قابل تاملی می رسیم. ۵۴ میلیون تومان هزینه نگهداری زندانی در زندان می شود و فقط دو میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای هر دانش آموز اختصاص پیدا می کند!


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مجله اینترنتی کولاک، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کد مطلب: -، www. koolakmag.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین