پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۳۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
در حالی دانشگاه‌ها روزهای ابتدایی خود را پشت سر می‌گذارند که اخبار منتشر شده از دانشگاه‌های دولتی از حجم بالای اعتراضات صنفی دانشجویی خبر می‌دهد. حجم بالای این اعتراضات صنفی دانشجویی در روزهای ابتدایی سال قابل تأمل است. یکی از این اعتراضات، اعتراض به وضعیت خوابگاه های دانشجویی و وضعیت تغذیه دانشگاه است.

شعارسال: در حالی دانشگاه‌ها روزهای ابتدایی خود را پشت سر می گذارند که اخبار منتشر شده از دانشگاه‌های دولتی از حجم بالای اعتراضات صنفی دانشجویی خبر می دهد. حجم بالای این اعتراضات صنفی دانشجویی در روزهایی ابتدایی سال قابل تأمل است. افزایش قیمت ژتون غذای دانشجویی و کمبود خوابگاه‌ها، هزینه بالای خوابگاه های خودگران در راس اعتراضات دانشجویی قرار گرفته و موجب نگرانی دانشجویان در روزهایی ابتدایی سال شده است.

اما در این میان دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در همین ابتدای شروع سال تحصیلی آنقدر مشکلات آموزشی و رفاهی را تجربه کرده اند که دیگر با اندکی تغییر اوضاع هم کلاه شان را آنچنان به بالا می‌اندازند که دیگر بر نمی گردد.

در همین رابطه میلاد صالحی، قائم مقام تشکیلات و دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، پیرامون مشکلات بی شمار این دانشگاه گفت: متاسفانه مشکلات دانشجو‌یان در این دانشگاه به قدری زیاد شده که دیگر یادشان رفته به کیفیت پایین آموزشی ایراد بگیرند. دیگر یادشان رفته به نیامدن اساتید به کلاس آن هم در هفته دوم ایراد بگیرند. تمام هم و غم شان شده سرویس‌های رفت و آمد. مسئولان دانشگاه توانستند به خوبی ضرب المثل "به مرگ می گیرند تا به تب راضی شود " را در دانشگاه پیاده سازی کنند.

این فعال دانشجویان ادامه داد: دانشجویان از بیست و پنجم شهریور امسال آنقدر مشکلات آموزشی و رفاهی را تجربه کرده اند که دیگر با اندکی تغییر اوضاع هم کلاه شان را آنچنان به بالا می‌اندازند که دیگر بر نمی گردد. از کیفیت بسیار پایین غذا و اتاق‌های خراب خوابگاه بگذریم؛ صرفا اندکی از وضعیت اسف بار ایاب و ذهاب دانشگاه دریانوردی چابهار بگویم؛ واقعا اگر کلاس‌ها از ۲۵ شهریور شروع شده پس کو سرویس ها... تا کی باید با تاکسی به دانشگاه بیاییم؛ مگر نه اینکه فقط بعضی از دانشجویان هزینه سرویس را پرداخت نکرده اند پس تکلیف باقی دانشجویان چه می‌شود؟

وی افزود: اما انهایی هم که هزینه خوابگاه و سرویس را پرداخت نکرده اند، هم واقعا حق دارند، هزینه‌ خوابگاه دوباره افزایش یافته و کیفیت هنوز خوب نشده و بعضی دانشجویان همچنان مقابل پرداخت هزینه مقاومت نموده و استدلال آن‌ها این است که وقتی هزینه‌ای پرداخت می کنم که اگر وارد اتوبوس شدم به دلیل ازدحام زیاد، حداقل بتوانم راحت نفس بکشم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ادامه داد: اتوبوس‌ها بیش از دوبرابر حد معمول دانشجو سوار می کنند؛ هرچند که این قصه پارسال هست و حالا همان اتوبوس هم یا به زور هست و یا خراب هست؛ بعضی هم می‌گویند وقتی اتاقی تحویل می‌گیرم حداقل یک موکت داشته باشد که روی آن شب را به سر کنم.

 

صالحی افزود: این مشکلات باعث شده تا دانشجویان به جای اینکه دغدغه درس و علم را داشته باشند، دغدغه مسائل صنفی و رفاهی را با خودشان همراه کنند؛ اما بحث خوابگاه که جای خود دارد، دانشجویان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود امکانات اولیه و بهداشتی، خرابی و مشکلات تاسیساتی خوابگاهی، دسترسی نداشتن به اینترنت، آنتن ندادن خطوط تلفن همراه در بعضی اتاق ها، نبود آب سرد کن، محدود بودن امکانات آشپزخانه، شلوغی بیش از حد و اجاره خوابگاه از جمله این مشکلاتند.

وی تصریح کرد: اما با نگاه به زندگی و مشکلات دانشجویان خوابگاهی که امروز دانشجویان با آن دست به گریبان هستند، باید منتظر وقایع تلخی باشیم مانند ریختن سقف خوابگاه بر سر دانشجویان و شایدم خودکشی... .

این فعال دانشجویی افزود: واقعا نباید فراموش کرد هرسال که می‌گذرد حجم مشکلات بیشتر می‌شود، وعده و و عید مسئولان هم دردی را درمان نمی‌کند و اکثر اوقات جواب تلفن شان را هم نمی‌دهند، که انتظار می‌رود با همه حجم فعالیتی که دارند حداقل جواب تلفن نمایندگان دانشجویان را بدهند.

صالحی ادامه داد: اما یکی از مشکلات عمده دیگر خوابگاه نظافت آن است، البته که نظافت توسط همه دانشجوی رعایت نمی‌شود و این مشکل بیشتر در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها دیده می‌شود و با توجه به شهریه‌ای که از دانشجویان گرفته می‌شود، حداقل باید به این مورد رسیدگی بیشتری شود.

 

وی گفت: با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد که زیرساخت‌های خوابگاه‌های دانشجویی در شهرستان چابهار نیازمند تحول و توسعه اساسی است و با وجود تلاش‌هایی که انجام شده، هنوز کمبودهای فراوانی وجود دارد تا خوابگاه‌ها به استانداردهای مطلوب برسد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دریانوردی چابهار گفت: در واقع باتوجه به حجم زیاد پذیرش دانشجو در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد باید برای بالابردن امکانات زندگی در این خوابگاه‌ها تلاش کرد؛ چرا که ورود به خوابگاه تجربه سختی است و اگر مشکلات زندگی در خوابگاه هم به مشکلات دوری از خانواده، کمبود نیازهای تغذیه‌ای و عاطفی افزوده شود، مشکلات بیشتری سر راه دانشجویان قرار گیرد که شاید وضع را وخیم کند.

صالحی گفت: باید بگویم من بیشتر دلم برای دانشجویان ورودی جدید به رحم می‌اید، دانشجویانی که سد کنکور را پشت سر گذاشته اند و با شور و اشتیاق روانه دانشگاه می‌شوند؛غافل از اینکه کنکور دوم و اصلی آن‌ها از همان زمان ثبت نام شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: این دانشجویان با هزاران امید همراه با پدرومادر وارد دانشگاه می‌شوند و این مشکلات را می‌بینند. حرف دیگری نیست من دانشجوی ورودی نود و چهارم هنوز حرف مسئول ارشد مدیریت برنامه ریزی و فرهنگی وقت در جشن ورودی‌های ۹۴ در گوشم زمزمه می شود: دانشگاه ما تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی خاورمیانه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 4مهر1396، کدخبر: 636151: www.snn.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: دانشگاه دریانوردی چابهار ، دانشجویان ، دانشگاه‌ها ، اعتراضات دانشجویی ، دانشگاه‌های دولتی ، قیمت ژتون غذای دانشجویی ، خوابگاه‌ها ، میلاد صالحی ، مشکلات دانشجو‌یان ، مشکلات دانشجویان خوابگاهی ، شعارسال ، شعار سال ، سایت شعار سال ، شعار سال رهبری ، خوابگاه دانشگاه دریانوردی چابهار ، اعتراضات صنفی دانشجویی ، هزینه بالای خوابگاه های خودگردان ، میلاد صالحی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ، وضعیت نامطلوب خوابگاه های دانشگاه چابهار ، نارضایتی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ، وضعیت اسف بار ایاب و ذهاب دانشگاه دریانوردی چابهار ، تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی خاورمیانه ، مشکلات خوابگاه های دانشگاه های چابهار ، خوابگاه دانشجویی ، وضعیت خوابگاه های دانشجویی ، اعتراض دانشجویان خوابگاهی ، خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی ، روسای دانشگاه دریانوردی چابهار ، اعضای هیات علمی دانشگاه دریانوردی چابهار
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
someone
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
راستش قلبم آتیش گرفت اینجا شکنجه خونه است یا دانشگاه واقعا تاسف آوره T_T
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین