پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند دغدغه‌ها و خواسته‌های رفاهی و صنفی خود را از طریق خبرگزاری دانشجویان ایران که یک خبرگزاری دانشجویی است، با صندوق رفاه دانشجویان درمیان بگذارند.

شعارسال: صندوق رفاه دانشجویان از سال ۱۳۵۳ با ماموریت حمایت از دانشجویان مستعد و کم‌بضاعت در کشور تاسیس شد که در این مدت سیاست‌ها و اقدامات متعددی در حوزه دانشجویی انجام شده است. طی دو سال گذشته بر اساس یک آسیب‌شناسی صورت گرفته تلاش بر این بود که این صندوق بتواند با کمک گرفتن از الگوی مدیریت مشارکتی مبنی بر دانایی و روحیه جهادی، اقداماتی در راستای ارائه تسهیلات به دانشجویان انجام دهد. در این راستا سند راهبردی تدوین شد و در این سند تلاش شد تسهیلات هدفمند و موثر به عنوان محور و رکن ارائه خدمات به منظور خدمات رسانی توام با کرامت به دانشجویان ارائه شود.

صندوق رفاه دانشجویان در کوتاه مدت توانست با تمرکز اساسی در برنامه‌ریزی‌های این صندوق، تقویت اعتبارات عمومی این صندوق را طی دو سال و نیم گذشته تقویت کند که تمرکز و تقویت درآمدزایی و همچنین جلب حمایت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین از جمله حوزه‌ای است که بر روی آن تمرکز شده است.

همچنین در بخش درآمد، اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان نیز با مجموعه حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها که با کمک مدیریت منابع بانکی انجام شده است، بحث درآمدزایی و وصول مطالبات در دستور کار قرار گرفت به طوری که درآمدهای اختصاصی صندوق از ۱۸۰ میلیارد به ۳۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته و همچنین این درآمدها به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. در واقع از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۱ درآمد اختصاصی صندوق ۲۹۱ میلیارد تومان بود که از سال ۹۲ تا ۹۴ یعنی در چهار سال دولت تدبیر و امید این میزان به ۱۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

در بحث اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان نیز علی رغم همه مسئولیت‌ها به دانشجویان توجه اساسی صورت گرفت به طوری که این صندوق بیشترین رشد را در اعتبارات عمومی صندوق داشته است. یعنی هر سال ۲۰ درصد اعتبارات این صندوق رشد داشته است. این در حالی است که متوسط رشد سایر مجموعه‌های وزارت علوم ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده است.

در واقع صندوق رفاه دانشجویان با تلاش‌های که داشته طی دو سال و نیم گذشته فعالیت‌های خود را در شاخه‌های مختلفی توسعه بخشیده به طوری که در حال حاضر دانشجویان از این مزایا و امکانات به صورت وام و تسهیلات رفاهی بهره‌مند می‌شوند و با تفویض اختیارات و مسئولیت‌های جدید و پشتیبانی دانشگاه و موسسات آموزش‌ عالی را نیز در بخش توزیع یارانه‌های غیر نقدی تعمیرات اساسی و تجهیزات خوابگاه و غذاخوری دانشگاه‌ها را بر عهده گرفته است.

در این راستا انواع تسهیلات را در قالب وام‌های دانشجویی نظیر وام تحصیلی، وام مسکن، وام ضروری، ودیعه مسکن متاهلی و مجردی، بیمه دانشجویی، کمک هزینه‌ موارد خاص، وام ویژه دکتری و ... را به دانشجویان اعطا می‌کند و همچنین صندوق رفاه دانشجویان تلاش دارد با بکارگیری سیاست‌های خاص نظیر اعتبار به دانشگاه‌ها و اجاره مسکن مشکل کمبود ظرفیت خوابگاهی را رفع و دانشجویان در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس این گزارش، در فاصله یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی جدید روز گذشته مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر ضمن حضور در ایسنا و بازدید از این مجموعه، با استقبال از انعکاس اخبار حوزه دانشجویی توسط خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند نظرات خود را در خصوص مسایل رفاهی و صنفی دانشگاه محل تحصیل، از طریق این خبرگزاری به مسئولان صندوق رفاه دانشجویان انتقال دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 30 مرداد 1396 ، کدخبر: 96053018736 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین